4 132 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Silestone i matt eller polerad yta?
Hej!
Vi har bestämt oss för att beställa en bänkskiva i Silestone Lagoon. Hade tänkt ha den i matt yta (suede) då den i mitt tycke är överlägset snyggare den polerade, med betydligt mer karaktär och mjukare finish. Men! Nu har jag läst på några ställen att matt yta av kvartskomposit lättare drar åt sig fläckar/är svårare att rengöra. Därför undrar jag om det är någon här som har erfarenhet Silestone med matt yta som kan berätta hur ni upplever den?
Vi har bestämt oss för att beställa en bänkskiva i Silestone Lagoon. Hade tänkt ha den i matt yta (suede) då den i mitt tycke är överlägset snyggare den polerade, med betydligt mer karaktär och mjukare finish. Men! Nu har jag läst på några ställen att matt yta av kvartskomposit lättare drar åt sig fläckar/är svårare att rengöra. Därför undrar jag om det är någon här som har erfarenhet Silestone med matt yta som kan berätta hur ni upplever den?
Blev det matt eller polerad och är ni nöjda med ert val?P peveko skrev:Hej!
Vi står inför samma frågeställning nu snart 5 år senare! ☺️
Hej! Vi valde polerad och vi är nöjda. Den är fin och jätteenkel att rengöra. Inga skavanker alls, så här efter några års användning. Men hade jag stått inför samma val idag hade jag nog trots allt valt polerad eftersom jag fortfarande tycker att den är snyggare. Ibland kanske man får låta estetiken gå före. 😊S Sagast skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gammal matta källare, asbest eller ej?
Golv -
Grunda eller mätta bredspacklingen med lim?
Färg, Måla & Tapetsera -
Är den här FM Mattsson kranen från 3000 eller 4000 serien?
Vatten & Avlopp -
Inglasad altan med trall, ska man lägga laminat golv eller matta ?
Altan & Uteplats -
Utvändig källarisolering eller Platonmatta?
Grund & Markarbeten