Hej gott folk
Ny på forumet, och ny på ämnet. Vi äger ett hus i mellanvästra Skåne, på landet. Vi har en egen grävd brunn, uppbyggd med betongrör i sektioner. Brunnen är 9 meter djup, och min fråga lyder. Är det rätt att silen som suger vatten ligger ca 50 cm under ytan på vattnet i brunnen? Vi bor nere i en håla så jag förmodar att grundvattnet är ganska djupt här. Aldrig haft problem med vattnet, varken kvalitet eller att det sinat. Men borde inte nivån vara högre än såhär?
Mvh André