Felkod E24. Har gjord det rekommenderade att montera ner och kontrollera så impellern snurrar, rensat allt jag kommer åt, säkerställt så avloppsslangen inte är vikt.
Något ninja tips eller är det bara att köpa ny? Kan man skruva i sär den på ngt sätt eller är det lönlöst? Ca 8år gammal
Något ninja tips eller är det bara att köpa ny? Kan man skruva i sär den på ngt sätt eller är det lönlöst? Ca 8år gammal
Har du kollat om det inte är stopp i anslutningen till avloppet?O olofh skrev:
går impellern väldigt väldigt lätt
Tack. Jag kom åt rätt bra med ett rensband med fjäder och lät det stå med lite kaustiksoda så fick faktiskt igång den igen. Jäkla skön känsla att slippa den extrakostnaden för en ny maskin bara för igenfettat avloppsrör. Tycker ändå vi varit noggranna med att rensa sil och filter inne i maskinen men usch va mkt goja det var i rörenreturen skrev:
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
76 kr inkl moms
Läs mer
sluta använda låg temp pgm som ecoO olofh skrev:Tack. Jag kom åt rätt bra med ett rensband med fjäder och lät det stå med lite kaustiksoda så fick faktiskt igång den igen. Jäkla skön känsla att slippa den extrakostnaden för en ny maskin bara för igenfettat avloppsrör. Tycker ändå vi varit noggranna med att rensa sil och filter inne i maskinen men usch va mkt goja det var i rören
JAMEN jäkla möög. nu varnar den för inget vatten in. Körde ett par helt tomma maskiner igår där allt funkade så skruvade ihop allt och satte tillbaks den och sen en riktigt maskin, allt funkade. och nu på morgonen när vi ska dra igång den igen så nä, inget vatten in.
starta igen kanske tanken på sidan var tomO olofh skrev:
eller så har du otur att acquastopventiln gåt sönder
Blev en blooper, jag öppnade diskmaskinsavstägningen igår. Frun trodde den få var stängd så hon ”öppnade” den också imorse och smsa att nä det funkar inte och bara tjuter. Jag hann så långt som att flexa ut tidigt och drog hem, ut maskinen och kolla så slangen inte var klämd innan jag dubbelkollade vredet.returen skrev:
Men bättre så än trasiga grejer! ❤️