pernitta>Diamantbrynen är billiga idag, du hittar dem för under hundralappen.
Japp, det går att bryna frässtål...
1. På med 5-56 eller liknande som löser upp skiten på stålen, använd eventuellt mässingsborste med.
2. Av med eventuella kullager
3. Bryn enbart den flata sidan med några få lätta drag per skär, lika många på varje skär.
4. Kontrollera och smörj kullagret med en fin olja innan det monteras
5. Klart
Är kullagret skadat och frässtålet dyrt så kolla med firmor som säljer kullager innan ni köper en ny fräs.
/Kent
Japp, det går att bryna frässtål...
1. På med 5-56 eller liknande som löser upp skiten på stålen, använd eventuellt mässingsborste med.
2. Av med eventuella kullager
3. Bryn enbart den flata sidan med några få lätta drag per skär, lika många på varje skär.
4. Kontrollera och smörj kullagret med en fin olja innan det monteras
5. Klart
Är kullagret skadat och frässtålet dyrt så kolla med firmor som säljer kullager innan ni köper en ny fräs.
/Kent
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Klicka här för att svara