pernitta>Diamantbrynen är billiga idag, du hittar dem för under hundralappen.
Japp, det går att bryna frässtål...

1. På med 5-56 eller liknande som löser upp skiten på stålen, använd eventuellt mässingsborste med.
2. Av med eventuella kullager
3. Bryn enbart den flata sidan med några få lätta drag per skär, lika många på varje skär.
4. Kontrollera och smörj kullagret med en fin olja innan det monteras
5. Klart

Är kullagret skadat och frässtålet dyrt så kolla med firmor som säljer kullager innan ni köper en ny fräs.

/Kent
 
Mattiasp!

Jag har läst och sparat Ditt meddelande. Du kan radera, jag återkommer per mejl.

per
 
priset på diamantbrynen är överkommliga för oss vanliga hemmafixare. Det är ju inte
smyckediamanter vi använder till snickeriet!
 
V vresfura skrev:
priset på diamantbrynen är överkommliga för oss vanliga hemmafixare. Det är ju inte
smyckediamanter vi använder till snickeriet!
Ett ordentligt trådlyft som första inlägg :)

@vresfura :tråden är från 2006..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.