3 313 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Servitut - båtbrygga + brunn
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Ja servitutet säger ju så, om sedan ingen annan vill vara med på er "gemensamma" brygga så kan ju inte det vara ditt problem.Zassa76 skrev:
Skall kanske förtydliga mitt tidigare inlägg. med "inte varit med och betalat" syftar jag inte på er personligen utan fastigheten. Så har någon tidigare ägare varit med om att anlägga eller betala för den gemensamma anläggningen så räcker ju det.
Om ni betalat varje år fast ni enligt grannen inte är medlemmar så måste de återbetala era pengar. Dessa kan ni sedan använda för att köpa in er i föreningen. Men försök först få tag på förra ägaren och hör om de varit med och betalat eller inte, även dessa pengar ska ju isåfall återbetalas.
Det verkar ju på det du skrivit som om det inte är någon regelrätt samfällighet eller gemensamhetsanläggning, utan endast anläggning som tillhör stamfastigheten och som sedan en (ideell?) förening sköter om.
Det verkar ju på det du skrivit som om det inte är någon regelrätt samfällighet eller gemensamhetsanläggning, utan endast anläggning som tillhör stamfastigheten och som sedan en (ideell?) förening sköter om.
Klicka här för att svara
