Jonas Ivarsson skrev:
Vi håller på med installation/service och Reperationer av husqvarnas robotgräsklippare. En service med vinterförvaring innebär att vi rengör roboten grundligt, laddar, byter packningar, knivar, uppdaterar roboten till senaste programvaran och raderar felmeddelande, då minnet i roboten inte klarar hur många felmeddelande som helst, den blir knäpp. Vad beträffar batteriet kan det gå på garantin men det beror på... Vi är auktoriserade via Hylte lantman www.hyltrama.se
Rekommenderar varje år.
Att felmeddelande i klipparen skulle göra att den blir "knäpp" tror jag inte ett dugg på. Låter mest som ett argument för att ni ska få göra service på maskinen.
Rengöring gör man lätt själv , en diskborste lite vatten och lite tryckluft så blir dom som nya igen.

• Gilla
legion
  • Laddar…
Allt för många felmeddelanden tyder ju på att maskinen redan är "knäpp" !

Felmeddelandena är normalt relaterade till olika driftstopp, ex. "klipparen lyft", "ingen slingsignal" osv.

Finns väl ingen välskriven mjukvara, som behåller information fel typ om "klipparen lyft", mer än kanske 5-10 st. Om den genom att spara junk och på så sätt fyller minnet, är den ju "knäpp". Icke relevanta "vardagsfel" bör ju sorteras bort efter en tid.

Tycker inte detta låter seriöst alls.

Har fått erbjudande att lämna in min klippare (Worx i mitt fall), aldrig i livet att jag kan se en vettig price/performance i "erbjudandet".

Jag gör vad som står i instruktionerna, städar av maskinen och byter knivar vid behov osv. Enkla grejer och det räcker långt.

Det borde räcka oavsett vad det var för märke man valde. Är det fel på maskinen så finns garantin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.