Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
ge han nu inga ideer för f-n!
S Staffan-N skrev:
Dett är väl bara en tidsfråga innan Trump får för sig att han kan sälja Gotland till ryssen...han har säkert en skitbra deal som alla blir nöjda med.

• Haha
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Dett är väl bara en tidsfråga innan Trump får för sig att han kan sälja Gotland till ryssen...han har säkert en skitbra deal som alla blir nöjda med.
å andra sidan hade Gotland nog redan varit sålt om inte det bodde så dj-vla många från fjollträsk där

• Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
å andra sidan hade Gotland nog redan varit sålt om inte det bodde så dj-vla många från fjollträsk där
Dom kan ju få en annan fin plats att bo på. Danmark kanske. Gotland är ju ändå bara blåsigt och Visby är en massa ruiner, går ju inte att bo där. Trump kan fixa det. Gotland kan bli Östersjöns Riviera.

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men de två är USA och Kina, sen är Putin en "nyttig idiot" som slagträ som man nog snabbt avpolleterar.

Sen om Europa kan ta sig samman vete tusan eller om det bara blir en massa "ojjande och bjäbbande"? Vad som behövs är ju ett ekonomiskt starkt Europa.
Så länge man satsar de där 75 miljarderna inom europa så bidrar det till att stärka europas ekonomi. Jag hoppas innerligen alla länder nu direkt lägger ner sina inköp från USA. De system vi har fasas ut så fort det är möjligt.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så länge man satsar de där 75 miljarderna inom europa så bidrar det till att stärka europas ekonomi. Jag hoppas innerligen alla länder nu direkt lägger ner sina inköp från USA. De system vi har fasas ut så fort det är möjligt.
Jo intressant att se vad de köper...

F-35 kostar en större slant.
https://www.newsoresund.se/danmarks-nya-f35-har-landat/

Sen är det ju de som menar att EU ska låna upp en massa pengar men det tycker vår finansminister inte om.
https://www.tv4.se/artikel/tt-25021...d0/eu-lan-till-vapen-dalig-ide-tycker-sverige

Trumpen visste vad han triggade.... gör att Europa köper en massa vapen så har de inte råd med att bli konkurrenskraftiga så delar USA och Kina på världsmarknaden.

P paralun skrev:
Jo intressant att se vad de köper...

F-35 kostar en större slant.
[länk]

Sen är det ju de som menar att EU ska låna upp en massa pengar men det tycker vår finansminister inte om.
[länk]

Trumpen visste vad han triggade.... gör att Europa köper en massa vapen så har de inte råd med att bli konkurrenskraftiga så delar USA och Kina på världsmarknaden.
F-35 är amerkanskt och med andra ord inte aktuellt . Jag tipsar dig om att köpa aktier i SAAB.

Edit: du kan välja investera i landets säkerhet eller att risken är stor för invasion av ryssland. Jag vet vad jag väljer.

De man ska vara arg på är främst vänstern som trodde på den eviga fredens tid. Det blir dyrt nu.

Edit2: man kan också vara arg på de länder (samtliga grannländer) som köpte amerikanska jaktplan istället för svenska

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
F-35 är amerkanskt och med andra ord inte aktuellt . Jag tipsar dig om att köpa aktier i SAAB
Jo jag väntade mig det svaret....😉

Som tidigare diskussioner om JAS så är det ju hela vapensystem man väljer, själva flygplanet är ju en viktig pusselbit i det stora hela men ett luftförsvar består ju av mycket mer som stridsledningssystem och radar.

Sen i sak så sitter det då någon med en stor kärnvapenknapp och hur överlevde vi "kalla kriget" utan att rusta ihjäl oss?

Vi får nog tänka igenom det här i Europa!

P paralun skrev:
Jo jag väntade mig det svaret....😉

Som tidigare diskussioner om JAS så är det ju hela vapensystem man väljer, själva flygplanet är ju en viktig pusselbit i det stora hela men ett luftförsvar består ju av mycket mer som stridsledningssystem och radar.

Sen i sak så sitter det då någon med en stor kärnvapenknapp och hur överlevde vi "kalla kriget" utan att rusta ihjäl oss?

Vi får nog tänka igenom det här i Europa!
Du har missat att SAAB bygger det bästa systemet i världen. Googla Global eye. Jänkarnas grejer ligger åratal efter. Varför man köper amerikanskt är för jänkarna är bra på sockra dealen med bilaterala avtal, svårt för ett land på 10 miljoner att tävla mot. Fram tills nu då.

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Du har missat att SAAB bygger det bästa systemet i världen. Googla Global eye. Jänkarnas grejer ligger åratal efter. Varför man köper amerikanskt är för jänkarna är bra på sockra dealen med bilaterala avtal, svårt för ett land på 10 miljoner att tävla mot. Fram tills nu då.
Jo SAAB bygger mycket men att bränna en massa pengar på försvarsmateriel tycker jag är mycket oklokt så illa som det ser ut just nu med Europa. Europa måste ju få fart på ekonomierna för att vara starka.

Sen ser jag inte riktigt hotbilden och speciellt med ett kärnvapenscenario, Putin är galen och trycker säkert på knappen. Så Ukraina måste lösas men som USA/Vance tydligt påpekade så har det ett pris, främst debaclet 2014 och annekteringen.

• Wow
Fairlane
  • Laddar…
Framförallt så är ju JAS riktigt billigt jämfört med F35 ..

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo SAAB bygger mycket men att bränna en massa pengar på försvarsmateriel tycker jag är mycket oklokt så illa som det ser ut just nu med Europa. Europa måste ju få fart på ekonomierna för att vara starka.

Sen ser jag inte riktigt hotbilden och speciellt med ett kärnvapenscenario, Putin är galen och trycker säkert på knappen. Så Ukraina måste lösas men som USA/Vance tydligt påpekade så har det ett pris, främst debaclet 2014 och annekteringen.
Så du vill att vi ska ge europa till Putin då? Jag är då inte redo släppa på mina rättigheter

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Så du vill att vi ska ge europa till Putin då? Jag är då inte redo släppa på mina rättigheter
Nej. Tacka fan för det. Byta ut överprissatta barnportioner mot billig bastant och nyttig rödbetsoppa! 😱

Intet Intet skrev:
Nej. Tacka fan för det. Byta ut överprissatta barnportioner mot billig bastant och nyttig rödbetsoppa! 😱
God mat är inte det enda du kommer få ge upp, du kommer inte ha någon yttrandefrihet, chattlagen och blasphemylagar är bleka i jämförelse. Om du är homosexuell kommer du bli förföljd. Osv. Listan kan göras lång.

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Nej jag är ganska säker på att Putin är "förbrukad" bara man löser Ukraina inkl pris.

Sen vet jag inte hur han skulle kunna anfalla Europa med marktrupper utan att det blir en blodig massaker på båda sidor?

Tyvärr är han galen nog att använda kärnvapenknappen om dåren blir trängd och där ser jag själv den stora hotbilden.

Sen ser jag flera nu som gör jämförelser med den mycket bittra uppgörelsen Finland fick göra om Karelen med Sovjetunionen efter finska vinterkriget. Krim/Donetsk kan nog jämföras med det.
https://www.so-rummet.se/content/den-finska-flykten-fran-karelen-1940

P paralun skrev:
Nej jag är ganska säker på att Putin är "förbrukad" bara man löser Ukraina inkl pris.

Sen vet jag inte hur han skulle kunna anfalla Europa med marktrupper utan att det blir en blodig massaker på båda sidor?

Tyvärr är han galen nog att använda kärnvapenknappen om dåren blir trängd och där ser jag själv den stora hotbilden.

Sen ser jag flera nu som gör jämförelser med den mycket bittra uppgörelsen Finland fick göra om Karelen med Sovjetunionen efter finska vinterkriget. Krim/Donetsk kan nog jämföras med det.
[länk]
Att utöka luftförsvaret är ju en del man måste satsa på. Vi har ju tyvärr köpt amerikanska patriot precis så den går väl leva ett tag till antar jag.

Edit: att man måste lösa Ukraina är ju uppenbart. Men man får inte ge Putin ett unns av mark. Munchen-avtalet på repeat

• Gilla
Staffan-N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.