Hur spenderar du dagen?

• Tårta och ballonger

• Slickar sår

• Som vanligt

Logga in och rösta för att se resultatet.
RoTe RoTe skrev:
Men det handlar inte om de självförsvarsvapen man fått utan långdistansvapen som ett fåtal länder levererat och som alla innehåller teknologi från USA. Du kan enkelt läsa om det på t.ex. [länk]

Legosoldater är väl inget nytt?

Nu är det inte främst Rysslands ekonomi jag pratat om här tidigare. Du ska alltid vrida och misstolka allt jag skriver känns det som, varför?
Att kunna slå ut militära mål långt in i Ryssland är självförsvar.

• Gilla
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
ja eller självdestruktion

• Gilla
Intet
  • Laddar…
returen returen skrev:
ja eller självdestruktion
Ska Ukraina vinna och Europa få tillbaka sin säkerhet måste Ryssland förlora.

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vad soldaterna har gjort i Butja och många andra ställen är ju helt fruktansvärt och
svårt för oss att ta in. Så det är nog inte bara ledningen som ställer till ett elände ,
t.ex videon när den ukrainske soldaten får sitt könsorgan bortskuret av rysk soldat.

Nej , har inget till övers för ryssland och andra kommuniststater med förtryck av sitt folk.

[länk]
Ja. Vad skall man säga?
Här sitter du och jag i våra varma trygga hem med kylen full av mat och bjäbblar om något för oss okänt. Det närmaste ett krig vi kommer, är rubrikerna om skjutningen i något förort.
Krig gör hyggliga människor till monster. Vietnamkriget är ett bra exempel.

Tror du inte att även ukrainska rädda män begår handlingar de aldrig skulle drömma om att göra innan de sket ner sig av rädsla för tionde gången i någon gyttjig skyttegrav?

För att förtydliga ytterligare.
Sensmoralen är att du och jag är dom sista som skall tala om vem som gör vad i en situation vi inte kan begripa.

• Älska
returen
  • Laddar…
Så kan det vara. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...
Det är i alla fall en djäkla tur för Ukraina att du inte är deras ÖB.
Att arrogant underskatta sin fiende är en säker väg till förlust.
13th Marine 13th Marine skrev:
Det tycker jag inte.
Ryssland har nu tömt sina förråd på soldater de vågar offra, skulle de börja använda resten så riskerar det att bli impopulärt och det riskerar Putins plats på tronen.

• Gilla
  • Älska
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Så kan det vara. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag...
Det är i alla fall en djäkla tur för Ukraina att du inte är deras ÖB.
Att arrogant underskatta sin fiende är en säker väg till förlust.
För att vara en som inte vet kommer du med väldigt många påståenden som du verkar uppfatta som självklara.

Att överskatta sin fiende så mycket att man ger upp är en helt säker väg till förlust.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Om det inte är ett påhitt med Bidens tokeri. Är "långt in i Ryssland" ca: 30 mil.

Frågar igen. -Har du gjort militärtjänsten?
Eller är datorspel det närmaste du kommt en militär miljö?

• Gilla
  • Älska
JockesBananer23 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Tycker du inte att det är märkligt att det bassuneras ut något som borde vara topphemligt. Inte planerar du väl ditt bankrån genom att annonsera om det i tidningen?
De har väl inte sagt ut var de ska slå till?
Intet Intet skrev:
Ryssvinen består av vanliga soldater och civilanställda med familjer och husdjur som troligtvis hellre skulle vara hemma och klappa katten och påta i rabatten. Så. Varför är du arg på dom?
Många har frivilligt sökt sig till militären efter kriget startade. De må vara totalt lurade av sin regim och de är normalt sett fattiga. "Stormakten" Ryssland är ju ett rejält fattigt land. Många ryssar stödjer Putin och kriget, jag har personligen inte mycket till övers för dem.
Intet Intet skrev:
Att du är sur på landets ledning, är en annan femma.
Och de som begår krigsbrott. Ja det har hänt att Ukrainska soldater begått krigsbrott också, men det är få fall och de utreds av Ukraina och de som gjort det bestraffas. Till skillnad från ryssarna som totalt förnekar att de begått några krigsbrott överhuvudtaget.

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Och de som begår krigsbrott. Ja det har hänt att Ukrainska soldater begått krigsbrott också, men det är få fall och de utreds av Ukraina och de som gjort det bestraffas. Till skillnad från ryssarna som totalt förnekar att de begått några krigsbrott övöverhuvudtaget.
Tror du verkligen på vad du själv skriver?
Det låter för "helyllle" för att kunna vara sant. Dessutom har du naturligtvis inte en susning om allt som sker i ett krig långt här ifrån.
Har du saxat det direkt ifrån Ukrainas ambasads hemsida?

• Gilla
returen
  • Laddar…
Ska Ukraina vinna och Europa få tillbaka sin säkerhet måste Ryssland förlora.
ser mörkt ut för den lösningen nu

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
De har väl inte sagt ut var de ska slå till?

Många har frivilligt sökt sig till militären efter kriget startade. De må vara totalt lurade av sin regim och de är normalt sett fattiga. "Stormakten" Ryssland är ju ett rejält fattigt land. Många ryssar stödjer Putin och kriget, jag har personligen inte mycket till övers för dem.

Och de som begår krigsbrott. Ja det har hänt att Ukrainska soldater begått krigsbrott också, men det är få fall och de utreds av Ukraina och de som gjort det bestraffas. Till skillnad från ryssarna som totalt förnekar att de begått några krigsbrott överhuvudtaget.
BRA visa oss den statistiken

• Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis vet jag vad det nu gäller. Men du skrev:

Så jo, vapen skänkta av väst har använts vid attacker i Ryssland tidigare.

Nordkoreanerna är inte legosoldater. De är t.ex. inte direkt värvade för att slåss för Ryssland. Det finns flera kriterier, enligt Genèvekonventionen som ska vara uppfyllda för att det ska räknas som legosoldater, se här: [länk]

Om jag missförstår dig ofta kanske du ska fundera över hur du uttrycker dig.
Du tolkar mig alltid som fan tolkar bibeln. Glömmer jag ett ord så är du direkt där och säger att jag har fel istället för att fundera lite om jag kanske menade det jag egentligen menade. Trist men du tar för mycket energi att diskutera med. Jag är inte expert på att uttrycka mig och efter 40 år tänker jag inte bli bättre heller.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
RoTe
Lustigt att väst förbjudit detta då fram tills nyss.

• Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Lustigt att väst förbjudit detta då fram tills nyss.
lustigt?

RoTe RoTe skrev:
Du tolkar mig alltid som fan tolkar bibeln. Glömmer jag ett ord så är du direkt där och säger att jag har fel istället för att fundera lite om jag kanske menade det jag egentligen menade. Trist men du tar för mycket energi att diskutera med. Jag är inte expert på att uttrycka mig och efter 40 år tänker jag inte bli bättre heller.
Det är hennes retorik. Vänj dig eller ignorera.
Det är alltså min personliga uppfattning och behöver inte vara en absolut sanning.

Redigerat:
  • Gilla
JockesBananer23
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.