saknas en liten metallbit på den ena så den ramlar isär varje gång man släpper loss trycket.
Mycket irriterande!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Nej mina trillar inte i sönder

Antog att det inte skulle vara så men man vet ju aldrig med Festool. Hittar ofta nya funktioner tycker jag.

Returnera! För övrigt blev finishen på deras tvingar sämre för några år sedan. Mycket skrovligare metallyta på baksidan. Påverkar inte funktionen men det irriterar mig när en tillverkare gör en konstruktion billigare utan att det kommer mig till godo. Eller kanske är det mer så att det irriterar mig när en tillverkare gör en konstruktion billigare så att jag upptäcker det :)

Det saknas ingen metalldel på din tving. Däremot ska det vara slagit ett slag (se din andra tving) längst ner som gör att metallen deformeras och huvudet kan ej trilla av. Det kan du lätt fixa själv. För dåligt att det skall behövas dock.

bild2.JPG
Skapa konto

För övrigt ser mina (äldsta) tvingar ut såhär. Undrar om de inte sänkte finishen på metallen samtidigt som de förbättrade färgen på handtagen?

Daniel_N skrev:
Det saknas ingen metalldel på din tving. Däremot ska det vara slagit ett slag (se din andra tving) längst ner som gör att metallen deformeras och huvudet kan ej trilla av. Det kan du lätt fixa själv. För dåligt att det skall behövas dock.
Jag tänker mig att det är halvhård metall och inte alls så lätt att fixa själv utan typ en gigantisk Stenhöjpress. Hade jag gjort det själv hade det blivit fult och dåligt är jag övertygad om.

Det kan inte vara någon vits att man kan ta isär tvingen?

Jag har mailat Sweinhound-schmid eller vad dom heter så vi får se om dom vill ha tillbaka dom eller vad som händer.

Annars får jag testa att som Daniel skriver försöka slå ihop metallen lite.
Tips på hur man gör detta? Provade att klappa till med en gammal huggmejsel och handslägga. Inte en repa...😄

Ett buntband runt kanske kan funka, men jag tycker nog att du skall få ett par nya - något skall man väl få om man köper premium, kvalite kanske?

Blir det för mycket meck med retur kan du borra hål långt upp och stoppa i en skruv/mutter eller något simpelt som en liten nyckelring kanske är bättre.

Med en nyckelring är de lätta att hänga upp, sök patent och kontakta Festool.

Protte

• Gilla
Barnrikehuset
  • Laddar…
Städ+dorn+slägga kanske? Sätta en svetsloppa? Men det är ju bara om du verkligen behöver tvingen nu, i annat fall är det ju bara att returnera och be dem skärpa sig.

Är nog härdat stål så man får nog ha rejäla muskler för att klappa till en utbuktning med en körnare.

Borra ett hål för en m6a och sätt dit en sådan för då har du möjlighet att ta isär den om man ska krångla in den på ett trångtställe! Samt att man kan köpa plattjärn för att få en riktigt lång tving!

Vill samtidigt slå ett slag för ironside tvingarna, riktigt bra grejer med ledat handtag

prototypen skrev:
Med en nyckelring är de lätta att hänga upp, sök patent och kontakta Festool.

Protte
Om jag inte hade publicerat min idé offentligt (dvs i denna fina tråd) hade det varit ett alternativ. Nu får dock alla använda den! Känns fint att bidra till ett bättre samhälle, helt gratis :)

Lutte skrev:
Är nog härdat stål så man får nog ha rejäla muskler för att klappa till en utbuktning med en körnare.

Borra ett hål för en m6a och sätt dit en sådan för då har du möjlighet att ta isär den om man ska krångla in den på ett trångtställe! Samt att man kan köpa plattjärn för att få en riktigt lång tving!

Vill samtidigt slå ett slag för ironside tvingarna, riktigt bra grejer med ledat handtag
Behövs bara en väldigt liten utbuktning för att det ska funka. Har dock ej provat själv.

Vill avråda från en skruv, allt som sticker ut kommer för eller senare att vara i vägen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.