Hej allihop!
Vi ska just gräva in kommunalt VA till vår tomt, där vi har en trekammarbrunn samt separat septitank för toavattnet.
Det vanligaste är tydligen att bara fylla igen septitanken med grus eller sand - men nu hörde jag ett rykte att det ska komma någon miljölag mot att ha gamla oanvända septitankar liggandes kvar nergrävda i jorden.
Är det någon som vet om detta stämmer, och när det isåfall träder i kraft?
Visst vill man göra allt för miljön, men man kan ju inte bekosta uppgrävning av hela tanken för ett antal tiotusen "just in case"....