Nu när vi tänker bygga nytt vill vi ha ett separat skafferi. Det kommer ej att angränsa till en yttervägg utan vara som ett fristående rum (ca 2 kvm) i köks o matsals delen.

Vi skulle vilja ha det hyggligt svalt och med jämn temperatur så att vi skulle kunna lagra vin där. Någon som vet hur man kan göra med ventilation eller kyla?.

Finns det kylaggregat som är hyggligt effekt-effektiva? Hur tätt måste i så fall skafferiet vara?. Kan man täta skafferiet på något speciellt sätt, dvs göra som ett kylrum?
Detta är bottenplan så vi har ev. möjlighet att gjuta in till-luft i bottenplattan. Kan det räcka istället?
 
Thomas59
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.