det brukar ju kunna vara ett spann på laddare typ 65-240v...jag blev fundersam för på sencos hemsida kan man inte läsa någonstans om specen på laddaren förutom att det är 18v batteri....fasen, känns ju surt att köpa en converter för 500:-....
/
M
 
Vad blir priset med alla avgifter? priset här är väl omkring 8000:-
 
ceson skrev:
Vad blir priset med alla avgifter? priset här är väl omkring 8000:-
Nånstans runt 4000:- borde du kunna få hem, grovt räknat.
Räknade på $350 för pistolen och $80 frakt och allt ggr 30% (tull och moms, stämmer säkert inte till 100% men bör ligga i närområdet) och lite avrundat uppåt. :)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Kollade vad laddaren kostade i sverige, 1800:- ville dom ha=inte aktuellt. Ska söka vidare, finns den där
nätadaptern billigare någon annan stans?
//
M
 
Lite bökigt med en nätadapter tycker jag, den får inte plats i väskan tex.
 
Finns det något annat märke som har samma picka?Dewalt har jag sett har haft batteridriven utan gas men
den verkar vara så Grymt otymplig. Har någon annan tillverkare?Bosch?
/
M
 
trojlee skrev:
Finns det något annat märke som har samma picka?Dewalt har jag sett har haft batteridriven utan gas men
den verkar vara så Grymt otymplig. Har någon annan tillverkare?Bosch?
/
M
Senco är ensamma om sin pistol, Dewalt har några batteridrivna pickor som är lite stora men man vänjer sig, jag har två stycken som har skjutit flera hundra tusen dryckert och de går ännu. Bosch har oxå en men tillverkas av Dewalt tror jag för de ser likadana ut. Paslode har oxå fast då blir det gas och batteri.
 
Här är Bosch variant .

Jag kollade på Senco pickan och kan inte se fördelen med att magasinet är löstagbart.Det kändes som att det bara var en grej som jag skulle tappa och som skulle kunna gå sönder. För övrigt så verkar den väldigt smidig och välbalanserad.
 
En fördel, som jag har förstått det, är att Sencon är snabbare, du kan skjuta en spik eller mer i sekunden (hur ofta man nu seriepangar när man spikar list eller foder eller..), pga av att den saknar svänghjulet som batterimaskinerna har (om jag tolkade en Senco-demo-video rätt).
 
FredrikR skrev:
En fördel, som jag har förstått det, är att Sencon är snabbare, du kan skjuta en spik eller mer i sekunden (hur ofta man nu seriepangar när man spikar list eller foder eller..), pga av att den saknar svänghjulet som batterimaskinerna har (om jag tolkade en Senco-demo-video rätt).
Man skjuter snabbt i serie med en batteripicka oxå, ingen väntetid.
 
Den funktionen kan man bortse ifrån, finns ingen praktisk användning av det.
 
Jag har köpt både F-15 och F-18 modellerna. Är toknöjd med dom.

F-18 används främst till listning och F-15 till att spika innertak (panel) med. Hade tidigare en Paslode luftpicka (18G) men blev evinnerligt trött på att ha slangen runt fötterna samt att den saknade bälteskrok.

Som ni påpekat så finns det serieskjutnings möjligheter med båda två. Detta är någon som jag aldrig använder på F-18. Med F-15 är det en annan sak. Den används som sagt oftast till att montera innertak och då brukar jag bara "häfta upp" brädorna för att sedan fullspika och då kan seriefunktionen vara behändig även om man gott och väl hade klarat sig utan den.
 
vojma skrev:
Jag har köpt både F-15 och F-18 modellerna. Är toknöjd med dom.
Båda!? Det går uppenbarligen bra nu! :thumbup:
 
har ni köpt i sverige?...är ju hutlöst dyra här...
/
M
 
6400:- tar Verktygsproffsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.