det brukar ju kunna vara ett spann på laddare typ 65-240v...jag blev fundersam för på sencos hemsida kan man inte läsa någonstans om specen på laddaren förutom att det är 18v batteri....fasen, känns ju surt att köpa en converter för 500:-....
/
M
/
M
Senco är ensamma om sin pistol, Dewalt har några batteridrivna pickor som är lite stora men man vänjer sig, jag har två stycken som har skjutit flera hundra tusen dryckert och de går ännu. Bosch har oxå en men tillverkas av Dewalt tror jag för de ser likadana ut. Paslode har oxå fast då blir det gas och batteri.trojlee skrev:
Här är Bosch variant .
Jag kollade på Senco pickan och kan inte se fördelen med att magasinet är löstagbart.Det kändes som att det bara var en grej som jag skulle tappa och som skulle kunna gå sönder. För övrigt så verkar den väldigt smidig och välbalanserad.
Jag kollade på Senco pickan och kan inte se fördelen med att magasinet är löstagbart.Det kändes som att det bara var en grej som jag skulle tappa och som skulle kunna gå sönder. För övrigt så verkar den väldigt smidig och välbalanserad.
En fördel, som jag har förstått det, är att Sencon är snabbare, du kan skjuta en spik eller mer i sekunden (hur ofta man nu seriepangar när man spikar list eller foder eller..), pga av att den saknar svänghjulet som batterimaskinerna har (om jag tolkade en Senco-demo-video rätt).
Man skjuter snabbt i serie med en batteripicka oxå, ingen väntetid.FredrikR skrev:
Jag har köpt både F-15 och F-18 modellerna. Är toknöjd med dom.
F-18 används främst till listning och F-15 till att spika innertak (panel) med. Hade tidigare en Paslode luftpicka (18G) men blev evinnerligt trött på att ha slangen runt fötterna samt att den saknade bälteskrok.
Som ni påpekat så finns det serieskjutnings möjligheter med båda två. Detta är någon som jag aldrig använder på F-18. Med F-15 är det en annan sak. Den används som sagt oftast till att montera innertak och då brukar jag bara "häfta upp" brädorna för att sedan fullspika och då kan seriefunktionen vara behändig även om man gott och väl hade klarat sig utan den.
F-18 används främst till listning och F-15 till att spika innertak (panel) med. Hade tidigare en Paslode luftpicka (18G) men blev evinnerligt trött på att ha slangen runt fötterna samt att den saknade bälteskrok.
Som ni påpekat så finns det serieskjutnings möjligheter med båda två. Detta är någon som jag aldrig använder på F-18. Med F-15 är det en annan sak. Den används som sagt oftast till att montera innertak och då brukar jag bara "häfta upp" brädorna för att sedan fullspika och då kan seriefunktionen vara behändig även om man gott och väl hade klarat sig utan den.
