63 332 läst ·
332 svar
63k läst
332 svar
Sellpy tokiga annonser
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Tanken är väl att det ska säljas, men den som prissätter har ingen uppfattning om värdet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Fast det är som @iMikael Lundgren lagt till
Vet inte i detalj hur Sellpy fungerar, förstår inte varför man ska blanda in en mellanhand då det redan är så enkelt att sälja på Tradera.
Men så här skriver de på sin egen websida, så jag antar att det inte är kunderna utan Sellpys personal som sätter priserna. Hur dessa priser "maximerar sannolikheten för att dina varor säljs" vet jag inte.
Men sannolikheten är mycket hög för att jag också skulle sätta korkade plojpriser på fullständigt osäljbart skit, om jag vore en uttråkad kontorsarbetare med lite skruvad humor och ett så meningslöst jobb som att lägga ut osäljbara grejer till försäljning.
Fördelen är väl att man slipper posthanteringen och bevaka att säljaren betalar? Nån hämtar prylarna hemma hos mig och sköter all administration...T tompaah7503 skrev:
"Vi gör allt det praktiska, det enda du behöver göra är att beställa en Sellpypåse, packa den med allt du vill få sålt och beställa hämtning."
Tittar man på avslutade annonser från Tradera från Sellpy så är det 91 sidor varav endast 13 av sidorna har annonser med minst ett bud (avslutad försäljning, med andra ord).
Det är alltså 86 % av varorna som läggs ut som aldrig blir sålda. Rätt kass procent och tyder på helt felaktig prissättning.
Det är alltså 86 % av varorna som läggs ut som aldrig blir sålda. Rätt kass procent och tyder på helt felaktig prissättning.
Äh, om priserna är 5-10 gånger högre än vad som är rimligt får de ju i snitt in ganska rimliga summor. Sen dumpar de resten till nån ideell second handbutik som kan sälja till strax under rimliga priser. (fast vilka som skulle vilja anlita dom är för mig ett mysterium)T tompaah7503 skrev:
Har de kanske anställt en massa sextonåriga extrajobbare för att fota och lägga upp saker på tradera?