84 624 läst ·
229 svar
85k läst
229 svar
Segrenovering av 1910-talshus
Hmm nog har vi börjat med taket, efter halva framsidan börjar man tänka, hmm undra om pannorna räcker, dessutom ligger vi efter tidschemat då vi hyrde byggställning i bara 3 veckor.
Det är bara jag och sambon som jobbar, en på taket och en på backen, och vidrigt brant tak.
Plus att vi har bråkat med att öka på takutsprånget, slutet på takstolarna är ju kapade fult och det gick inte att hitta virke i exakt dimension så vi tog några timmerbitar från vebon och åkte t en farbror som hade gammal såg och han sågade t dom för en röding.
Det känns inte som någon semester det här.
Det är bara jag och sambon som jobbar, en på taket och en på backen, och vidrigt brant tak.
Plus att vi har bråkat med att öka på takutsprånget, slutet på takstolarna är ju kapade fult och det gick inte att hitta virke i exakt dimension så vi tog några timmerbitar från vebon och åkte t en farbror som hade gammal såg och han sågade t dom för en röding.
Det känns inte som någon semester det här.










