1433951976442.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tackar så mycket för t shirten
 
1434199774798.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolera hemmagjord ytterdörr med spån... primitivt och ändock så funktionabelt :p
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Jaha nog blire tak i sommar


1436448501806.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vilket härligt projekt :)

Följer!
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
Uh och vindskivor och rännor och vattbräda och undertaksmålning och allt annat lull lull är just nu totalt sekundärt!
 
Redigerat:
20150722_174723.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja dom där äckliga betongpannorna och funkis takslutet är snart väck.
 
Hmm nog har vi börjat med taket, efter halva framsidan börjar man tänka, hmm undra om pannorna räcker, dessutom ligger vi efter tidschemat då vi hyrde byggställning i bara 3 veckor.

Det är bara jag och sambon som jobbar, en på taket och en på backen, och vidrigt brant tak.

Plus att vi har bråkat med att öka på takutsprånget, slutet på takstolarna är ju kapade fult och det gick inte att hitta virke i exakt dimension så vi tog några timmerbitar från vebon och åkte t en farbror som hade gammal såg och han sågade t dom för en röding.

Det känns inte som någon semester det här.
 
20150724_112426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20150716_141906.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20150723_194044.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Öka på takutsprånget.. hitta på egna mallar.. Gammalt finvirke.

1438165272777.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




1438165334813.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Drövel
  • Laddar…
1438167749484.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får man fråga vad anledningen var att öka takutsprånget?
 
Tycker inte det passar med funkisfot på äldre hus... var ju sån ful låda innan och det skadar ju knappast huset, och när man ändå skulle byta papp osv så.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Ok, det blir kanske snyggt när det är klart ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.