84 624 läst ·
229 svar
85k läst
229 svar
Segrenovering av 1910-talshus
Wow!! Första gången jag läser den här tråden men vilken inspiration! Vilket fint hus ni har! 
Vi har gjort ungefär samma resa som ni (fast inte egna fönster, våra är snickeribyggda) men började 2007 och är långt ifrån färdiga ännu..
Ni är fantastiskt duktiga! Kämpa på
Vi har gjort ungefär samma resa som ni (fast inte egna fönster, våra är snickeribyggda) men började 2007 och är långt ifrån färdiga ännu..
Ni är fantastiskt duktiga! Kämpa på
Tackar!!Har ni någon tråd här på byggahus kanske?M Moltas skrev:
Nevermind mellanstegen som ska målas men för fan vad vi har slipat, jösses, gör inte om detta snart igen,kört 40,60,80,100 o 120 och det tog mååååånga timmar.Drog på ett lager osmo hårdvaxolja med vitt pigment, blir ett lager med deras ofärgade imorgon och sen är stinkigaste biten förbi. Den luktar inge gott den där.
Vi köpte ju 2 st färdiga fönster med karm förra året då de gamla till huset inte räcker .Dom e lite bredare men jag har inte listat ut hur de originala såg ut.Och det blir på gavlarna så det får duga.Men idag var det dags att byta.
Det blir väääldigt mycket jobb att byta då man måste lappa igen o trixa.Jag sparde tapet när vi tapetserade om för just detta.
Får se hur vi gör,hade velat slita ner allt bruk o lägga liggande spontpanel med spring-look.
Det blir väääldigt mycket jobb att byta då man måste lappa igen o trixa.Jag sparde tapet när vi tapetserade om för just detta.
Får se hur vi gör,hade velat slita ner allt bruk o lägga liggande spontpanel med spring-look.
Man är kass på o lägga upp bilder så här kommer några random bilder på det pågående pysslet.


















