Wow!! Första gången jag läser den här tråden men vilken inspiration! Vilket fint hus ni har! :love:

Vi har gjort ungefär samma resa som ni (fast inte egna fönster, våra är snickeribyggda) men började 2007 och är långt ifrån färdiga ännu..

Ni är fantastiskt duktiga! Kämpa på :D
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
kulle kulle skrev:
Men fint blir det (y) :D

Tackar
 
M Moltas skrev:
Wow!! Första gången jag läser den här tråden men vilken inspiration! Vilket fint hus ni har! :love:

Vi har gjort ungefär samma resa som ni (fast inte egna fönster, våra är snickeribyggda) men började 2007 och är långt ifrån färdiga ännu..

Ni är fantastiskt duktiga! Kämpa på :D
Tackar!!Har ni någon tråd här på byggahus kanske?
 
Fyndade 8 element för 200;- st.. vi vill ju gå över till vattenburet.. Dags att åka till blästrarn med dom o ba lasta med vedspisen som stått på farstutrappan i några år.
 
  • Begagnade element och en rostig vedspis som ligger på ett släp, redo att transporteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Nevermind mellanstegen som ska målas men för fan vad vi har slipat, jösses, gör inte om detta snart igen,kört 40,60,80,100 o 120 och det tog mååååånga timmar.Drog på ett lager osmo hårdvaxolja med vitt pigment, blir ett lager med deras ofärgade imorgon och sen är stinkigaste biten förbi. Den luktar inge gott den där.
 
  • En trätrappa under renovering med nyslipade steg och vit hårdvaxolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappsteg i trä slipade i olika grovlekar och behandlade med vitpigmenterad hårdvaxolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HElgEe
  • Laddar…
Woop woop sista lagret osmo stinkbomb lagt.. hatar den där äckliga kemikaliecocktailen men på trappor går väl an, e la samma man lägger på bänkskiva egentligen.
 
  • Trappa i ett hem med nyligen behandlade trästeg och vitmålade sidoväggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Typ sådär... så kan man fortsätta med resten då.
 
  • Renoverade trätrappsteg i en trappa med vita sidoväggar, ovanifrån sedd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hojte och 1 till
  • Laddar…
Tadaa så vart vårt blindfönster.Stege i vägen för vi har inte kommit på vilken typ av stängningsbeslag vi ska ha :)
 
  • Nyinstallerat blindfönster på röd trävägg med vit kant och en stege framför samt en liten pall till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi köpte ju 2 st färdiga fönster med karm förra året då de gamla till huset inte räcker .Dom e lite bredare men jag har inte listat ut hur de originala såg ut.Och det blir på gavlarna så det får duga.Men idag var det dags att byta.

Det blir väääldigt mycket jobb att byta då man måste lappa igen o trixa.Jag sparde tapet när vi tapetserade om för just detta.

Får se hur vi gör,hade velat slita ner allt bruk o lägga liggande spontpanel med spring-look.
 
  • Nyinstallerat fönster i ett renoveringsprojekt, med utsikt över en trädgård, delvis tapetserad vägg och oslipat trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt fönster med karm installerat i en husvägg under renovering, synliga verktyg och omgivande natur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Blir syll till utbyggnaden av detta.
 
  • Släpvagn lastad med stora träbjälkar för användning som syll i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Dags o gö lite fönster då
 
  • Delvis ihopsatt träfönsterstomme med glas på grusunderlag, med tång och skruvmejsel i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär har dom gjort på 70 talet då, lappat lite.
 
  • Gamla reparationer på en träkonstruktion med isoleringsskum och blå presenning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ååå blir så grisigt på insidan när det där kalkbruket rasar ner runt fönstret.Därför har vi också väntat med att byta fönster då det blir att tapetsera om hela rummet också.
 
  • Ett rött hus med ett fönster som saknar ram och kalkbruket runt fönstret ser ut att ha rasat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gött.. en del klar.
 
  • Fönster med vit ram delvis installerat i mörkt rum med ofärdiga väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man är kass på o lägga upp bilder så här kommer några random bilder på det pågående pysslet.
 
  • Oavslutat renoveringsarbete vid fönster med exponerade reglar och delvis borttaget tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggprojekt där isoleringsmaterial och verktyg syns oordnat på en svart presenning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otydlig bild av träplank vid en vägg, repor och kvistar syns, renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träkonstruktion och isolering syns vid ett pågående renoveringsprojekt med utsikt över en grön trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grovgjord isolering monterad på ett träbjälke i ett renoveringsprojekt, med synlig isolermaterialstruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat fönsterkarm och murbruk med synliga träspikar och isolering i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.