frohike skrev:
Står "Skylten ingår i larmövervakningstjänsten" :)
I detta fall sades larmtjänsten med hyrlarm upp en månad innan mitt tillträde.
Jag flyttade in på fredagen och på måndagen skulle en tekniker komma ut, enligt avtal med den gamla ägaren, Den gamla ägaren hade även sagt att det var okej för teknikern att gå in i huset med hjälp av nyckeln i nyckeltuben.
Men eftersom inget har avtalats med mig, så väntade inte jag hemma på denna jeppe, Såg att han hade vart å skrapat bort några märken som han kom åt.
Men nyckeltuben kom han inte åt eftersom denna "råkade" jag limma igen :D Det gamla leksakslarmet ligger i påse, behagar dom komma å hämta sakerna så kan dom få dem tillsammans med den nu itusågade nyckeltuben, efter att hålet nu är lagat..

Men in i huset sätter de inte en fot.
Nej, de kan ju givetvis inte hävda ngt mot dig, men den gamla ägaren kan teoretiskt sett bli ersättningsskyldig för det extra arbetet som det genererade larmfirman. Sen om tidigare ägare på ngn sätt kan hävda ngt mot dig vet jag inte...

Men det är med all säkerhet glömt, tror inte att de lägger ner så mkt tid på en nedmontering där "kunden" inte är hemma.

frohike skrev:
Den gamla ägaren hade även sagt att det var okej för teknikern att gå in i huset med hjälp av nyckeln i nyckeltuben.
Det var ju lite konstigt faktiskt? Eftersom han inte själv har tillträde till huset längre, verkar det märkligt att han kan träffa sådana överenskommelser?

Jag undrar även om larmteknikern hade rätt att springa omkring och skrapa på ditt hus utan din uttryckliga tillåtelse.

Du har ju aldrig haft något avtal med larmfirman som jag tolkar det?

Nopp Jag har inget avtal med Sec för fem öre, och kommer över min döda kropp aldrig att ha det heller :D
Kruxet är att den gamla ägaren gav sitt medgivande med tanke på att Sec skulle lösa allt innan mitt tillträde. Dvs på 1 månads tid, vilket de inte lyckades med..

Men men.. Eftersom alla andra i området har Sec-skyltar så bjuder jag på att de fick skrapa några märken.. har ändå plockat åt mig de stora skyltarna.. så de kom de inte åt :D

Jaja hämtar de inte sina saker har jag deras leksakslarm att leka med.. Har ju programmeringskoden, så de borde inte va svårt att göra nått kul med centralen

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.