14 961 läst ·
40 svar
15k läst
40 svar
Se upp för Fönstervision och dess drive med wasakredit. Stora löften inget utförande.
Frågar du mig och tydligen fler här så skulle jag bestämt avråda till att svara ja på denna offert.T Tiger79 skrev:
Jag har likt andra fått bråka en hel del med dem för att det till slut skulle ge med sig och göra sina åtaganden. I efterhand ångrar jag lite att jag inte löpte den juridiska linan hela vägen ut. Dom lovar stort men håller lite. Att göra en tidsplan med dem för att synka andra hantverksinsatser är bokstavligt att glömma. Beställer du i september 2020 så kan du vara lycklig om med seriöst hantverk satt upp fönstren hösten 2021. Även om de lovar och vackert bedyrar leverans och montage inom 3 månader.
K Kane skrev:
Det Lena reagerade på var att de avidentifierat mig som privatperson i ett exempel till deras dåliga kritik i sitt säljsamtal till andra kunder. Samt dragit ihop en storry om att jag pga studier inte haft råd att betala dem. Juridisk strider detta handlande direkt mot GDPR lagen.K Kane skrev:
Men personligen känner jag mig lite hedrad att de drar på historier på det sättet.
Men det är som Lena säger sekretessbrott samt vidare förtal.
Oavsett vad jag som privatperson har för affärsavtal eller ev personliga skäl i ett affärsavtal ska mina uppgifter vara skydde av GDPR.
Men i detta fall har dom valt att identifiera mig som privatperson. Dessutom med en historia som negativt skulle vara kopplad till mina privata förehavanden.
Troligt i avsikt att förringa min kritik och varningar kring fönstervision som oseriöst bolag inom den offentliga fönsterbranschen.
Så den korta sammanfattningen är; Ja, det råder tystnadsplikt oavsett bransch gällande dina kunders identitet.
Deras handlande talar mer sitt eget språk.
Vi anlitade Fönstervision sommaren 2019,efter att vår granne anlitat dom.
Vi ingick i avtalet 23:e Juli och i slutet av September kom leveransen av 13 fönster och 2 Fönsterdörrar.
Montaget påbörjades samma dag och var klart 4 dagar efter.
Vi är mycket nöjda med Fönstervision och kan rekommendera dom.
Vi ingick i avtalet 23:e Juli och i slutet av September kom leveransen av 13 fönster och 2 Fönsterdörrar.
Tyvärr, första inlägget från en nybliven forummedlem skall man vara försiktig att lita på när det gäller rekommendationer på företag som inte skött sig.L Lukas Holmqvist skrev:Vi anlitade Fönstervision sommaren 2019,efter att vår granne anlitat dom.
Akta er för Fönstervision! Förmodligen tar de in personal från gatan helt utan kunskap för montage. Efter inbrott januari 2020 monterade fönstervision dessa fönster (se bilder) i december 2020. Ett fönster sitter snett och ett annat är monterat med 15st karmskruvar (det finns 15 st pluggar i karmen). Under året 2021 har jag regelbundet vid flera tillfällen försökt att kontakta företaget via mail och telefon (blev oftast borttryckt), utan resultat. De har även lovat att komma vecka efter vecka, men aldrig dykt upp eller haft diverse olika ursäkter. De har lovat att åtgärda, men inget händer. Nytt fönster utan 15 hål skulle komma vecka 26, nu är det vecka 45 och de har slutat att svara i telefon och på mail. Har nu levt i 11 månader med ett fönster som saknar foder in och utvändigt och jag måste köpa nytt fönster och anlita ett seriöst företag. Även altandörren lämnades utan montering av foder utvändigt, så jag fick anlita en kunnig snickare för montage. Summa summarum.... Fönstervision är ett riktigt, riktigt ruffel- och bågföretag!!!
Produkter som diskuteras: "karmskruvar"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Tyvärr är du inte ensam, riktigt oseriösa
jäklar vad snyggt arbete dom har gjort
Du ska vara jävligt nöjd med den utvändiga täta anslutningen grabbarna har lyckats med !!
Har nog aldrig sett ett bättre utvändigt arbete ! I övrigt ser jag på bilden att det är fler fönster som är bytta ??
varför har du inte fotat resterande fönster ?
får en känsla av att det är smutskastning på falska grunder …
Du ska vara jävligt nöjd med den utvändiga täta anslutningen grabbarna har lyckats med !!
Har nog aldrig sett ett bättre utvändigt arbete ! I övrigt ser jag på bilden att det är fler fönster som är bytta ??
Inget fel på plåtarbetet men det är något som är riktigt snett…
ja och det är stickan som håller kameran .. Människor skall göra det man är bra på och Stickan ska hålla sig till just det
Det spelar ingen roll hur du håller kameran, det syns ju tydligt att något är snett??
Den som sätter 15 st karmskuv i ett fönster, kan inte sitt arbete
Arman kransh skrev:
jäklar vad snyggt arbete dom har gjort
Är du anställd på firman??????
1 fönster sitter snett!!!!
1 fönster har 15 hål till karmskruvar!!!!
1 fönster saknar in och utvändigt foder!!!!
1 altandörr saknade utvändigt foder!!!!
Och sen fixar dom inte detta och du tycker att han ska vara nöjd!!!!!!