14 619 läst ·
25 svar
15k läst
25 svar
Se TV via fiber - vad behöver man
Det är väl en vanesak. Men jag gillar att s.k casta från telefonen. Det funkar ju med alla play appar, musik, mm. T. o.m Plex för att streama hemmaarkivet direkt från datorn.Alfredo skrev:
Med TuneIn n har du världens radiokanaler direkt i teven och stereon.
Kanske största pluset är att alla kan ändra volym utan att leta efter fjärren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är några exempel :
Ja inget fel med det och hos mig går Chromecatsen ofta varm. Men vanesak eller inte så kan det knappast bli enklare att knäppa igång morgon-TV än ett tryck på en knapp på en fjärrkontroll.Erik_Hansson skrev:
Bara att låsa upp telefonen är ju betydligt krångligare än så.
Inte helt säker på att jag ser det som ett plus.Erik_Hansson skrev:
Vi kör Cmore och Dplay på en AppleTV 4k hemmavid, det är mest äldsta pojken som kollar, då blir det SVTplay's barnutbud, tanten kollar 9an på Dplay
Vi har Cmore för att man för en liten peng får några OK kanaler för de få gånger jag och tanten slötittar, och SVT kör inte sina vanliga linjärkanaler via SVTplay, däremot sänds dom på Cmore appen.
Vi flyttade in i huset från en lägenhet med Comhem, så vi var ju vana vid att ha 1 till 10 typ, vi tog då ett Boxer-abonnemang som vi körde med fram till fiberinstallationen, plus några månader till, sen sa vi upp Boxer-abonnemanget och skulle kika på någon tjänst via fiber, men vi har känt oss så pass nöjda med play-tjänsterna att vi helt enkelt låtit bli.
Vi har Cmore för att man för en liten peng får några OK kanaler för de få gånger jag och tanten slötittar, och SVT kör inte sina vanliga linjärkanaler via SVTplay, däremot sänds dom på Cmore appen.
Vi flyttade in i huset från en lägenhet med Comhem, så vi var ju vana vid att ha 1 till 10 typ, vi tog då ett Boxer-abonnemang som vi körde med fram till fiberinstallationen, plus några månader till, sen sa vi upp Boxer-abonnemanget och skulle kika på någon tjänst via fiber, men vi har känt oss så pass nöjda med play-tjänsterna att vi helt enkelt låtit bli.
Vi castar ComHem-utbudet från en app i mobilen till en Android-TV (den har inbyggd Chromecast-funktion). Den stora fördelen är att man inte är bunden till TV-apparaten eller en box för att se på TV. Det går att titta direkt i mobilen, eller casta till vilken TV som helst som har en Chromecast-funktion.
Som en bonus tycker jag att ComHem-appen just nu har den bästa TV-tablån, förutom att den visar fel efter midnatt om man kollar på den i webläsaren på datorn (i telefon-appen är den OK).
Som en bonus tycker jag att ComHem-appen just nu har den bästa TV-tablån, förutom att den visar fel efter midnatt om man kollar på den i webläsaren på datorn (i telefon-appen är den OK).
Apple tv resp Samsung smart TV kan INTE visa linjär tv om man inte abonnerar på en betallösning. Jag tror det har med rättigheter att göra. Via Chromecast funkar det att streama SVT linjär tv. Ska tydligen gå via Apple tv åxå (alltså via mobil), men då känns Chromecast bättre. Jag ska uppriktigt säga att jag inte fattat Apple tvs lovsång. Jag har försökt ha iPhone i ca ett år och har en 4k Apple tv till låns men jag tycker inte om någotdera...
https://www.cmore.se/kanalerAlfredo skrev:
Vi kör paketet som heter: "C More TV4", kostar 139kr per månad.
Klicka här för att svara