Jag kan nog förstå att del låter lite högt.
Har man en fläkt som suger 800m3/h så måste det låta en del.
Det blir, om jag räknat rätt, ca 220 l/s !!
Om man tittar på vad boverket har för regler för luftombyte i ett boende så är det 0,35 l/s * m2.
Med 220 l/s så skulle man kunna (teoretiskt) kunna vädra ett hus på ca 620 m2.................
Jag hoppas att jag räknat rätt i farten nu.....Och som sagt, detta är ju teori...................