2 203 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Sävsjö
Nu är vi husvilla, vi har varit inne på Västkustvillan ett tag, men så var vi och kikade på ett Sävsjöhus i Karlshamn tidigare idag...
154 kvm, Frånluftsvärmepump, Vattenburen golvvärm i hela nederplan, Bastu med fiberoptik, Tibrokök av hög standard (vet inte prisgruppen). 7,5 meter till tak i vardagsrummet, stora fönster, etc. etc. etc.
+ att huset kändes mycket gediget.
Totalpris inklusive garage men exklusive grovplanering av tomten ligger på 1,7 miljoner.
Vi skall träffa dem i veckan och diskutera, skulle vlija ha lite tips, råd, tankar och gärna erfarenheter från någon som har köpt deras hus på deras entreprenad eller fixat egen entreprenad.
154 kvm, Frånluftsvärmepump, Vattenburen golvvärm i hela nederplan, Bastu med fiberoptik, Tibrokök av hög standard (vet inte prisgruppen). 7,5 meter till tak i vardagsrummet, stora fönster, etc. etc. etc.
+ att huset kändes mycket gediget.
Totalpris inklusive garage men exklusive grovplanering av tomten ligger på 1,7 miljoner.
Vi skall träffa dem i veckan och diskutera, skulle vlija ha lite tips, råd, tankar och gärna erfarenheter från någon som har köpt deras hus på deras entreprenad eller fixat egen entreprenad.
Halling, men det finns inte i någon katalog, det är ritat.HenkeF skrev:
Vi "fick" inte priset utan det är vad huset i fråga kostar. Vad vi förstod på säljarna som var där är det de priser som husen hamnar på ungefär.
Då är det bara slå till. 
Jag tittade faktiskt också på västkustvillor ett tag för jag tyckte de såg fina ut. Men jag ändrade mig ganska snabbt då jag var inne i ett par visningshus. Kvalite´n kändes undermålig. Däremot känns Sävsjö väldigt gedigna. Lycka till!
Jag tittade faktiskt också på västkustvillor ett tag för jag tyckte de såg fina ut. Men jag ändrade mig ganska snabbt då jag var inne i ett par visningshus. Kvalite´n kändes undermålig. Däremot känns Sävsjö väldigt gedigna. Lycka till!
7,5 m till tak ?? Låter väldigt högt.
Jaha, och så är det ryggås oxå eller? Jag missade detta. Vi har dubbel takhöjd i vårt hus men eftersom vi inte har ryggås på övervåningen så blir takhöjden 5,20.
Är du verkligen säker på att allt ingår i de pengarna?
Det låter osannolikt "billigt" i så fall.
Man brukar ju räkna med att hus i övre pris/kvalitets segmentet där Sävsjö brukar ligga hamnar på minst 12000 sek / kvm och då är varken tomt eller grund medräknat.
Kolla upp detta noga innan eventuell affär, lycka till.
Det låter osannolikt "billigt" i så fall.
Man brukar ju räkna med att hus i övre pris/kvalitets segmentet där Sävsjö brukar ligga hamnar på minst 12000 sek / kvm och då är varken tomt eller grund medräknat.
Kolla upp detta noga innan eventuell affär, lycka till.
Klicka här för att svara