1 849 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Sävsjö Trähus
Jag har inte begärt någon offert men jag har varit i kontakt med Stefan Sand på Södertäljekontoret och fått ett bra bemötande. Sävsjö har ju som bekant inga fasta modeller så jag fick en hel bunt (ca 25 st skulle jag tro) med ritningar och skisser över olika husmodeller som de har byggt.
De förespråkar att man inte skall stirra sig blind på en fast modell utan att man skall plocka de detaljer som man gillar från flera husmodeller. Det verkar bra tycker jag.
De förespråkar att man inte skall stirra sig blind på en fast modell utan att man skall plocka de detaljer som man gillar från flera husmodeller. Det verkar bra tycker jag.
Precis.
Det är en av fördelarna med att bygga själv - du får den planlösning som passar dig och inte det som passade en annan familj.
Om du väljer att förändra planlösningen utifrån en standardlösning, bör du titta extra noga på va och eldragningen så att den blir bra. Erfarenheten säger att detta är ett ställe där det fuskas och då drabbas man av extra problem vid bygget
Det är en av fördelarna med att bygga själv - du får den planlösning som passar dig och inte det som passade en annan familj.
Om du väljer att förändra planlösningen utifrån en standardlösning, bör du titta extra noga på va och eldragningen så att den blir bra. Erfarenheten säger att detta är ett ställe där det fuskas och då drabbas man av extra problem vid bygget
Hej!
Jag kan instämma med föregående talare. Jag har också vart i kontakt med Stefan Sand på Södertäljekontoret och fått ett mycket bra bemötande. Jag tror och hoppas mycket på Sävsjö. Nu återstår bara att se om de kan bygga vårt drömhus för ett tillräckligt bra pris....
/BOB
Jag kan instämma med föregående talare. Jag har också vart i kontakt med Stefan Sand på Södertäljekontoret och fått ett mycket bra bemötande. Jag tror och hoppas mycket på Sävsjö. Nu återstår bara att se om de kan bygga vårt drömhus för ett tillräckligt bra pris....
/BOB
vi har kontakt med Täbykontoret och Andreas tror jag han heter.Vi håller på att rita vårt drömhus-vet inte heller pris än.Dock att kvm kostnaden brukar hamna på mellan 11-13 000 nyckelfärdigt.
Har endast gott att säga om dem än så länge ;D
Har endast gott att säga om dem än så länge ;D
Jag undrar också om det är någon som byggt Prästgården. Blev ni nöjda? Har ni gjort några ändringar jämfört med katalogen? Pris är såklart också intressant!
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Klicka här för att svara