1 612 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Sävsjö Trähus?
Hej!
Någon som byggt Sävsjö i Göteborgsregionen och har något bra eller dåligt att berätta?
Håller de kalkylerna? Håller de leveranstiderna? Är deras hantverkare bra? Något ni är mer/mindre nöjda med? Något man bör tänka på innan man bestämmer sig? Varför valde ni Sävsjö? Osv...
Kort och gott har jag en massa frågor, tacksam om någon kunde ge mig några svar.
Någon som byggt Sävsjö i Göteborgsregionen och har något bra eller dåligt att berätta?
Håller de kalkylerna? Håller de leveranstiderna? Är deras hantverkare bra? Något ni är mer/mindre nöjda med? Något man bör tänka på innan man bestämmer sig? Varför valde ni Sävsjö? Osv...
Kort och gott har jag en massa frågor, tacksam om någon kunde ge mig några svar.
Vi står faktiskt inför precis samma val, förutom att vi redan har en tomt.
Vi hade först kontakt med TH och är väldigt nöjda med detta men sen tog vi även in offert från Sävsjö och blev lite fundersamma kring bl a de olika sätten att bygga väggar. Båda verkar dock bygga väldigt fina hus, vilket i och för sig inte gör valet lättare då vi nu börjar undra vilka som ger mest hus för pengarna. Suck... hur svårt som helst även om vi fortfarande är rätt sugna på TH.
Men ert val faller ut på tomtvalet, ni har inga andra preferenser?
Jag tror i och för sig att vi kommer bli nöjda oavsett vilka vi väljer, man köper ju liksom inte hus varje dag och kan jämföra upplevelsen... Jag är bara lite rädd för att vi betalar mycket marknadsföringspengar, typ att man köper en väldigt fin förpackning som sen visar sig innehålla en lite mindre kvalité än man väntade sig. Men jag kanske oroar mig i onödan..?
Vi hade först kontakt med TH och är väldigt nöjda med detta men sen tog vi även in offert från Sävsjö och blev lite fundersamma kring bl a de olika sätten att bygga väggar. Båda verkar dock bygga väldigt fina hus, vilket i och för sig inte gör valet lättare då vi nu börjar undra vilka som ger mest hus för pengarna. Suck... hur svårt som helst även om vi fortfarande är rätt sugna på TH.
Men ert val faller ut på tomtvalet, ni har inga andra preferenser?
Jag tror i och för sig att vi kommer bli nöjda oavsett vilka vi väljer, man köper ju liksom inte hus varje dag och kan jämföra upplevelsen... Jag är bara lite rädd för att vi betalar mycket marknadsföringspengar, typ att man köper en väldigt fin förpackning som sen visar sig innehålla en lite mindre kvalité än man väntade sig. Men jag kanske oroar mig i onödan..?
Klicka här för att svara