3 911 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Sättningar i bergvärmehål efter sprängning?
Vi har planer på att installera bergvärme i huset. Vi bor intill ett skogsområde, där kommunen kommer bygga nya bostäder. Som vi förstått kommer det sprängas endel.
Finns det risk för några komplikationer med bergvärme om det sprängs i området? Finns det risk för sättningar? Är sättningar svåra att åtgärda? Bör vi avvakta med installationen?
Finns det risk för några komplikationer med bergvärme om det sprängs i området? Finns det risk för sättningar? Är sättningar svåra att åtgärda? Bör vi avvakta med installationen?
Här spränger de c:a 5 meter från borrhålet och besiktningsfirman menade att det var tillräckligt långt bort för att inte behöva göra några speciella åtgärder. (Jag är dock inte helt lugn med detta...)
Men, med 50 meter så skulle jag inte vara alls orolig.
Men, med 50 meter så skulle jag inte vara alls orolig.
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Risker finns det rent generellt med allt annars............
Klicka här för att svara