355 läst ·
12 svar
355 läst
12 svar
Sätta upp innervägg i förrådet
Jag ska sätta upp en ny innervägg i förrådet och tänkte höra om man måste sätta dit en regel i golvet eller om det räcker med att bara sätta upp reglar lodrätt från golv till tak?
Väggen kommer inte bli bärande och jag ska inte spika upp nått direkt på nya väggen.
Vi har nämligen ett vinterbonad rum vägg i vägg med förrådet och nu vill äldsta dottern flytta ut dit så jag ska sätta upp nya väggen så hon ska få en garderob ut dit.
Väggen kommer inte bli bärande och jag ska inte spika upp nått direkt på nya väggen.
Vi har nämligen ett vinterbonad rum vägg i vägg med förrådet och nu vill äldsta dottern flytta ut dit så jag ska sätta upp nya väggen så hon ska få en garderob ut dit.
För att kunna sätta fast väggskivorna på "rätt sätt" så behöver det vara liggande regel mot golvet och mot taket.
Däremot så behöver man inte sätta fast reglarna i golv/tak utan man spänner fast dom mot golv/tak genom att de stående reglarna är liiite längre än vad som behövs.
Däremot så behöver man inte sätta fast reglarna i golv/tak utan man spänner fast dom mot golv/tak genom att de stående reglarna är liiite längre än vad som behövs.
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Om du har en/flera bjälkar/takstolar rakt över där väggen ska stå så räcker det att klämma fast väggen mellan golvet & taket(takstolen) för att den ska stå stadigt.
När jag bodde i bostadsrätt så byggde jag en vägg som klämdes mellan (betong)golvet & betongtaket.
När jag bodde i bostadsrätt så byggde jag en vägg som klämdes mellan (betong)golvet & betongtaket.
Det gick bra att skriva fast reglarna i golvet. Frågan är dock om det räcker med att bara sätta upp en gipsskiva och sen isolering emellan?
Det är nämligen väggar till en garderob till ett vinterbonad gästrum som jag har byggt.
Blir ganska kallt i förrådet som ligger vägg i vägg med garderoben/gästrummet.
Det är nämligen väggar till en garderob till ett vinterbonad gästrum som jag har byggt.
Blir ganska kallt i förrådet som ligger vägg i vägg med garderoben/gästrummet.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden