3 038 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
sätta kakel utan erfarenhet.
nu har mitt kök stått klart ett tag och det enda som saknas är att sätta upp kaklet. allt är inköpt och klart men jag har dragit mig lite för att sätta det då jag inte gjort ngt liknande tidigare. kaklet är av plattor som är 27x56 och som ska sättas på två plana väggar. en där jag satt gips för att få det slätt och den andra väggen som är spacklad och slipad ett flertal ggr varpå väggskåpen sitter ovanför. nu min fundering - tror ni jag fixar det själv och är det något jag borde tänka på specifikt eller borde jag ta hjälp och betala en liten summa istället?
tusen tacksam för svar!
johanna
tusen tacksam för svar!
johanna
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
stora plattor kräver ett bra underlag och lite erfarenhet men tar du det lungt och har lite tålamod så får det nog bra rita upp första raden på väggen så du får den rak bara
hmm okej. ngn som har ngn erfarenhet vad en plattsättare tar för 2/3 kvm?
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
menar du 2/3 m2 eller 2-3 spelar inte så stor roll beror ju på var du bor i landet här tar man nog runt 2-2500 inkl. moms efter rot för resor sättning och fogning av 3 m2
2-3 menade jag. eller när jag tänker efter är det nog snarare 2 kvm. aaa okej - fogning är ngt jag kan göra själv. det har jag gjort förr. det är väl framförallt att få allt på plats där det ska!
Renoverare
· Kalmar
· 3 042 inlägg
tar nog 3 timmar att montera plus restid om det är hyfsat raka väggar
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan jag sätta ångbroms utanpå OSB istället för bakom?
Isolering -
Kan man sätta in fönster utan karm?
Fönster & Dörrar -
Sätta vinyl på befintligt kakel i våtrum UTAN tätskikt
Byggmaterial & Byggteknik -
Tror ni man kan sätta stora kakelplattor,60 cm gånger 56 cm, utan fog.
Bastu -
sätta kakel utan bruk med ny tätskiktsmatta
Badrum