Hej!

Har en fläkt som sitter monterad på furutak. Har tänkt montera innertak (Moelven regina från Hornbach) i köket precis som i övriga rum. Problemet är att jag inte kan sätta innertaket mellan kåpan och furutaket, eftersom kåpan till fläkten är inkilad mellan kakelplattor bakom.

Har tänkt att försöka såga innertaket runt kåpan och sen sätta någon list, men blir det bra tro?

Tacksam för input :)

Obs, att måla hela taket är inte aktuellt :)

• Fläktkåpa monterad på furutak med svarta kakelplattor bakom, diskuteras hur innertak kan monteras runt kåpan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fläktkåpa monterad på furutak ovanför svart kakel i kök, med skåp på sidorna. Diskuteras hur innertak ska kapas kring den för ny installation.
    Skapa konto
  • Fläktkåpa monterad på furutak med kakel bakom, visar händer som justerar kåpans metallhölje.
    Skapa konto
  • Fläktkåpa monterad på furutak, omgiven av kakelplattor. Problem med installation av nytt innertak, funderar på att såga innertaket runt kåpan.
    Skapa konto
Men du får väl lös plåten om du vill? Då är det ju bara kapa den i bakkant och sätta den emot sen.

Du menar att jag tar ner plåten och lägger den bak och sågar runt, dvs börjar i det hörnet? Sorry om jag är trög 😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.