Vi planerar vårat nya kök och kommer h gott om bänkutrymme. Därmed har vi möjlighet att höja diskmaskinen.
Skulle vilja höra tankar och åsikter både från er som valt att höja och inte höja!
För- och nackdelar?
Tack på förhand!

Jag hade kört på det vi hade inte den möjligheten
Men hade det i min gamla lägenhet guld värt
Men livet är en kompromiss

P
S Sagast skrev:
Vi planerar vårat nya kök och kommer h gott om bänkutrymme. Därmed har vi möjlighet att höja diskmaskinen.
Skulle vilja höra tankar och åsikter både från er som valt att höja och inte höja!
För- och nackdelar?
Tack på förhand!
bara fördelar tills man måste ta ut den

electroluxaren skrev:
Ja så är det ju

Totte lille Totte lille skrev:
Jag hade kört på det vi hade inte den möjligheten
Men hade det i min gamla lägenhet guld värt
Men livet är en kompromiss
Tack för svar!
Hade köksplanering med Marbodal igår och planeraren sa att det var vanligare för några år sedan så är nyfiken på vad som gjort att man slutat höja den. Om det är platsbrist eller faktiskt opraktiskt på något sätt.

electroluxaren skrev:
Ta ut den pga byte eller annan anledning?

S Sagast skrev:
Reparation t.ex.

S Sagast skrev:
Tack för svar!
Hade köksplanering med Marbodal igår och planeraren sa att det var vanligare för några år sedan så är nyfiken på vad som gjort att man slutat höja den. Om det är platsbrist eller faktiskt opraktiskt på något sätt.
Svårt att få till en symmetri i luckorna skulle jag främst gissa på.

TonyTigern
Vår köksplanerare på Epoq rådde oss att inte ha upphöjd diskmaskin, då köksluckorna inte var särskillt tåliga mot den extra fukt/ånga som blir när man öppnar den. Enligt henne var bänkskivan bättre lämpad och samma problem skulle inte uppstå om den stod i en stomme under en bänkskiva.

P
S Sagast skrev:
Ja typ

P
TonyTigern TonyTigern skrev:
Vår köksplanerare på Epoq rådde oss att inte ha upphöjd diskmaskin, då köksluckorna inte var särskillt tåliga mot den extra fukt/ånga som blir när man öppnar den. Enligt henne var bänkskivan bättre lämpad och samma problem skulle inte uppstå om den stod i en stomme under en bänkskiva.
Kanske är epoc som är dåligt.
Jag har aldrig sett att detta skulle vara ett problem,mycket vanligt däremot stt intilliggande luckor tar stryk när maskinen står under en bänkskiva

Du måste ha plast under diskmaskinen ifrån försäkrings bolaget.

P
T Titagurgi skrev:
Du måste ha plast under diskmaskinen ifrån försäkrings bolaget.
Nämn ett bolag.
De jag har frågat svarar att de kan inte tvinga

electroluxaren skrev:
Nämn ett bolag.
De jag har frågat svarar att de kan inte tvinga
Försäkringsbolaget If, till exempel, har följande krav i sina aktuella försäkringsvillkor:
"Under kyl, frys och diskmaskin ska det finnas vattenuppsamlande underlägg."

Om man inte har ett läckageskydd har man inget försäkringsskydd vid en eventuell vattenskada.

P
T Titagurgi skrev:
Försäkringsbolaget If, till exempel, har följande krav i sina aktuella försäkringsvillkor:
"Under kyl, frys och diskmaskin ska det finnas vattenuppsamlande underlägg."

Om man inte har ett läckageskydd har man inget försäkringsskydd vid en eventuell vattenskada.
Det är de nog ensamma om

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.