Hej,
Ska sätta in större fönster i sommar i en sommarstuga på 40 kvm. Min pappa är van byggare och kommer hjälpa till men jag vill förstå hur avancerat det är själv och vad man bör tänka på. Han är inte den bästa på att förklara varför och hur så jag skulle vilja förbereda mig på lite hur stort projekt detta är. Fönstret på bilden som sitter idag är ca 10*11 de nya fönstren är 14*13. Ritat i mobilen men det kommer att vara ett mellanrum mellan fönstren, ritningen är INTE skalenlig
Kommer man behöva riva hela innerväggen när man reglar upp för de nya fönstren? Hur brukar man gå tillväga? Stugan är från 50 talet så är osäker på om det är byggt med vanligt regelverk som man har idag.
Förlåt för dålig förklaring och möjligen fel facktermer, är rätt ny på det här men tycker att det är väldigt intressant och har under hela min uppväxt byggt med pappa

• En träfasad på en sommarstuga med ett litet fönster, omgiven av träd och med en veranda på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En sommarstuga med överskaligt ritade fönstermarkerade för byte, belägen i en skogsmiljö.
    Skapa konto
  • Interiör av sommarstuga med befintligt mindre fönster, matbord och stolar.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.