Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Så länge valvet inte är murat så borde det gå att plocka bort detta istället, då får du en rak överkant.
Är det inte väldigt brett? Finns det standardinnerdörrar på 114 cm? Sen håller jag med 13th Marine, valvet måste bort. Blir lite Hobbit-känsla över det annars...L Lagerstrand Alexander skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 inlägg
oavsett vad så lär det väl föra med sig lite merarbete i form av tapetsering och dylikt och då kan man ju sätta i vilken dörr man vill och anpassa väggen till det.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Själv hade jag inte satt in nått smalare än 90 idag 
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 011 inlägg
Nä om hålet nu är 114 och dessutom blir bredare om du tar bort valvet så lär du inte behöva kapa nåt på sidorna om du ska ha en 90 dörr.......ganska logiskt faktiskt. Du lär snarare fylla igen lite med nå reglar.......L Lagerstrand Alexander skrev:
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg
Yes de blir ungefär 12cm på sidorna att regla upp om jag räknat rätt,baserat på en 90dörr med karmen inräknatS Stefan1972 skrev:
Medlem
· Dalarnas
· 258 inlägg



