Hej.
Håller som bäst på med att bygga min utbyggnad klar, håller just nu å med innertaket. Hur skulle ni göra, sätta upp gipsen på samtliga ytterväggar, och sedan bygga innerväggar eller regla upp dom först och sedan gipsa rum för rum??

tror inte det spelar nån roll. Kan ju bli tokigt med reglarna vid hörnen om du bygger innerväggen först( precis gjort så själv) jag hade ju reglat för 1200 gips och vips så hade jag inget att fästa gipset på i hörnet. många svordomar blev det.

hmm, nu är jag inte med... om du byggde väggarna först var det väl en enkel sak att fixa?

Det är ju precis sådana saker man vill slippa.

Gipsa alla ytterväggar först sen regla å gipsa innerväggarna

Patrik71, varför?? Jag ser inga fördelar?

ska det inte in några el kablar eller så så är det smidigast att gipsa yttervägg först=ett moment i taget.

Elkablar och allt är klart i ytterväggarna är klart, och igårkväll efter en funderare insåg jag att det blir bäst att gipsa yttervägg först sedan bygga innervägg..

Efter 3 uppsatta skivor nu ikväll så inser man att man kanske skulle behöva kunna det där med att gipsa...;)

du tycks hitta fördelen :) så jag behöver ej förklara ;)

Patrik, japps, den sken upp som en ficklampa en sen kväll..:)

Martin_p skrev:
Efter 3 uppsatta skivor nu ikväll så inser man att man kanske skulle behöva kunna det där med att gipsa...;)
;D

Inte alls så enkelt att fixa tyvärr, men du kanske har märkt själv nu?
Martin_p skrev:
hmm, nu är jag inte med...   om du byggde väggarna först var det väl en enkel sak att fixa?

Det är ju precis sådana saker man vill slippa.

Martin_p skrev:
Hej.
Håller som bäst på med att bygga min utbyggnad klar, håller just nu å med innertaket. Hur skulle ni göra, sätta upp gipsen på samtliga ytterväggar, och sedan bygga innerväggar eller regla upp dom först och sedan gipsa rum för rum??
Jag skulle regla upp allt först för att sedan gipsa.

ja man brukar alltid börja med yttervägen pch sen gå vidare och ställa rums indelningen..

Frogg skrev:
Jag skulle regla upp allt först för att sedan gipsa.
Förklara gärna nogrannt vad du vinner på det. Är det inte bättre att ha fri lejd när man gipsar? Eller brukar du ställa ut rätt antal skivor i varje rum innan du börjar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.