4 069 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Sätta gips på ytterväggar innan innerväggar?
Hej.
Håller som bäst på med att bygga min utbyggnad klar, håller just nu å med innertaket. Hur skulle ni göra, sätta upp gipsen på samtliga ytterväggar, och sedan bygga innerväggar eller regla upp dom först och sedan gipsa rum för rum??
Håller som bäst på med att bygga min utbyggnad klar, håller just nu å med innertaket. Hur skulle ni göra, sätta upp gipsen på samtliga ytterväggar, och sedan bygga innerväggar eller regla upp dom först och sedan gipsa rum för rum??
tror inte det spelar nån roll. Kan ju bli tokigt med reglarna vid hörnen om du bygger innerväggen först( precis gjort så själv) jag hade ju reglat för 1200 gips och vips så hade jag inget att fästa gipset på i hörnet. många svordomar blev det.
Elkablar och allt är klart i ytterväggarna är klart, och igårkväll efter en funderare insåg jag att det blir bäst att gipsa yttervägg först sedan bygga innervägg..
Efter 3 uppsatta skivor nu ikväll så inser man att man kanske skulle behöva kunna det där med att gipsa...
Efter 3 uppsatta skivor nu ikväll så inser man att man kanske skulle behöva kunna det där med att gipsa...
Jag skulle regla upp allt först för att sedan gipsa.Martin_p skrev:
Klicka här för att svara