Byggahus.se
Ja den finns ju där, jag körde med "Save target As..." och lade ned den på min disk och då kunde jag se den också :D

ett skäl att ni inte ser bilden är att .JPG i länken är med versaler, medan själva filen har .jpg med gemener som ändelse, så var felet med mina biler emellanåt.

Nix..filen har versaler liksom länken.. :(

om man klickar på K12s länk så funkar det inte men om man kopierar den och sen klistrar in den i adressfältet så funkar det.

Undra om det är forumet eller passagen det är fel på?

Nybyggare skrev:
...och om man inte ser bilden via länken heller?
Det är Passagen som spökar. De gillar inte att man länkar direkt till en bild från en adress utanför deras egen lilla värld. En lösning: Klistra in adressen i webbläsarens adressrad och tryck Retur. Det går också att följa länken (och få felmeddelandet) och sedan klicka i adressfältet och trycka Retur.

snabbt svar ;)

Hrmm när jag valde spara som.. och fick ner filen på skrivbordet så hade den inte versaler, prova att köra endast med gemener, är "nästan" säker att det är gemener/versaler som spökar...
Har haft min sida hostad på passagen sen 1995 eller nå´t sånt, och har ställt in ftp programmet att göra om alla filnamn till gemener

Wilmer skrev:
snabbt svar  ;)
Svarade egentligen inte på ditt inlägg utan ett tidigare. Såg att vi hade samma lösning. :D

rich710 skrev:
Hrmm när jag valde spara som.. och fick ner filen på skrivbordet så hade den inte versaler, prova att köra endast med gemener, är "nästan" säker att det är gemener/versaler som spökar...
Har haft min sida hostad på passagen sen 1995 eller nå´t  sånt, och har ställt in ftp programmet att göra om alla filnamn till gemener
Jag är inte rädd att testa nåt nytt :)
Nu är det gemener men det tycks funka lika illa ...

Okej, jag får ge mig då ;o))

//Rich

Wilmer skrev:
om man klickar på K12s länk så funkar det inte men om man kopierar den och sen klistrar in den i adressfältet så funkar det.

Undra om det är forumet eller passagen det är fel på?
Det fungerade inte för mig, fick samma OOOps meddelande då.

KarlXII skrev:
Inte ett alternativ....?
Nähä.

Exakt varför är inte det ett alternativ då?
Det kan finnas flera skäl till att man inte vill ha dem på väggen. Man kanske behöver mer luft bakom högtalaren eller ha de på stativ så man lätt kan plocka fram dem när det är dags och inte ständigt ha de framme - vad vet jag. ;)

Jag har sett en snygg lösning, nämligen att dra fram ett högtalaruttag i golvet. Dvs man ställer bak högtalarna när det är dags och pluggar i dem i uttaget i golvet. Detta är förmodligen svårt att göra när man har platta, men i ett golvbjälklag borde det väl gå?
Jag ska se om jag hittar en bild på det. 8)

Det är absolut Passagen som har nån typ av filter. Nu har jag lagt bilden på angelfire istället och det är klockrent.

Ingen kommentar på mina inbyggda högtalare?

De flesta som har sett min lösning tycker den är mycket snygg och då jag satsade på ett par bra högtalare så är jag nöjd med ljudet med.

Själva monteringen är inte svår alls planera bara för den då ni sätter upp reglarna så att högtalaren inte kommer mitt i en regel.

Eftersom jag inte hittade dem på Cantons hemsida, och du är lika dålig som jag på att få tummen ur med hemsidan.. ;)...så skjuter jag några kommentarer från höften:
Hur går det i yttervägg - blir det inte en rejäl köldbrygga då? Det måste väl vara lite vluftolym bakom iallafall?
Hur är det med riktverkan - bakhögtalare vill man ju gärna kunna rikta om man inte kör bipolära högtalare?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.