Hej!
Vi funderar på att köpa en förfallen gård och bygga ett nytt hus och stall.
Gården består i fallfärdigt större hus (ca. 250 m2), stor lada ca. 500 m2, det finns mängder av järnskrot (gamla vagnar och maskiner). Sammanfattningsvis ett mycket bråtigt och skrotigt ställe, men det ligger fint.
Är det någon som sanerat en liknade tomt och kan ge lite tips?
- Vilka typer av firmor gör denna typ av jobb?
- Kommer kommunen vilja ha ett finger med i spelet och övervaka.
- Alla tips är välkomna. Vi måste på något sätt få en uppfattning av storleken på jobbet (tiden) och kostnaden.