3 229 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Samsung tv - Trådlös LAN - måste det verkligen vara samsungs egna?
Jag har en modern tv som är halvt LED och då superslimmad.
- Dock tillverkad strax innan trådlöst nätverk var standard. Enligt manualen kan jag använda Samsungs usb-sticka och få nätverk.
Kollade då Samsungs sida. Och väldigt många klagar på att det är dålig mottagning.
http://www.samsung.com/se/consumer/...12ABGNX/XEC?subsubtype=multimedia-and-general
Är det någon som har kört med trådlössticka som inte är från Samsung? Eller har dom gjort något lömskt lås måntro?
- Dock tillverkad strax innan trådlöst nätverk var standard. Enligt manualen kan jag använda Samsungs usb-sticka och få nätverk.
Kollade då Samsungs sida. Och väldigt många klagar på att det är dålig mottagning.
http://www.samsung.com/se/consumer/...12ABGNX/XEC?subsubtype=multimedia-and-general
Är det någon som har kört med trådlössticka som inte är från Samsung? Eller har dom gjort något lömskt lås måntro?
Nej, den har bara usb-kontakt.
Manualen hänvisar till Samsungs usb-trådlös-lansticka.
Fast dom skriver själva om den att den inte är mjukvarustyrd. Jag vill ju tro att en sådan sticka av annat fabrikat bör fungera också. Urvalet blir då mycket större och jag kan använda en som folk hyllar istället för ratar.
- Dock inte så sugen på att testai onödan. Så ville höra ifall någon av er testat före mig.
Manualen hänvisar till Samsungs usb-trådlös-lansticka.
Fast dom skriver själva om den att den inte är mjukvarustyrd. Jag vill ju tro att en sådan sticka av annat fabrikat bör fungera också. Urvalet blir då mycket större och jag kan använda en som folk hyllar istället för ratar.
- Dock inte så sugen på att testai onödan. Så ville höra ifall någon av er testat före mig.
Medlem
· Stockholms Län
· 131 inlägg
Jag köpte en en noname usb sticka från ebay för en beskedlig summa till min Samsung tv för nåt år sen och jag har inte haft nåt strul med den.
TV:n behöver givetvis drivrutiner till den hårdvara du kopplar in. Någon "spärr" behövs inte.
På plus-sidan ligger det faktum att dylika stickor ofta har ett chip från en och samma tillverkare, så en hel uppsjö med stickor borde fungera.
På plus-sidan ligger det faktum att dylika stickor ofta har ett chip från en och samma tillverkare, så en hel uppsjö med stickor borde fungera.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 752 inlägg
De hade åtminstone förut ett "lömskt lås", dvs de kollade att USB-ID var för den speciella stickan som Samsung säljer, och var det inte det så vägrade den att känna igen den.Yrrol skrev:
Nu verkar ju andra ovan ha haft bättre tur, så de har kanske slutat med de dumheterna.
Klicka här för att svara