Ojämn väggmålning i trapphus med synlig skillnad i glansgrad och färgnyans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är nog mest bara en varning att inte lita på färghandlaren... Jag målade mitt trapphus med Jotun Lady väggfärg glansgrad 05, men det räckte inte riktigt så jag körde till en söndagsöppen butik (som mer eller mindre bara säljer Jotun). De hade inte ”Lady” utan en annan ”Proff” väggfärg också med glansgrad 05. De bedyrade att det skulle vara samma...

Men det var det verkligen inte. Så nu får det målas om.

Kan tillägga ”for the record” att Jotun Proff hade snyggare finish än Jotun Lady

Det är som är, det är att om du köper 2 hinkar 1 månad vardera, målar 3 vägg med 1 hink o 1 vägg med 1 hink så kommer det skiljas, därför bör du köra första svängen med ena hinken o andra svängen me andra hinken, eller hälla runt dom blanda dom fram o tillbaka sen kör du, det är ett litet knep vi kör med. Men proff är den som är grym, den har vi ibland på jobbet

• Gilla
Galten och 1 till
  • Laddar…
Malaren666 Malaren666 skrev:
Det är som är, det är att om du köper 2 hinkar 1 månad vardera, målar 3 vägg med 1 hink o 1 vägg med 1 hink så kommer det skiljas, därför bör du köra första svängen med ena hinken o andra svängen me andra hinken, eller hälla runt dom blanda dom fram o tillbaka sen kör du, det är ett litet knep vi kör med. Men proff är den som är grym, den har vi ibland på jobbet
Tackar för tipset! (y)

• Gilla
Malaren666
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.