751 197 läst ·
3 017 svar
751k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Är skarvarna täta mot fukt ? Om du får överledning mot jord, så vet väl ingen vad som händer.Annars borde det väl fungera. f.ö har jag svårt att förstå alla som skarvar kabeln - varför inte följa manualen och lägga ut lite extra reservkabel genom att lägga en dubbel in i gräsmattan?
Jag tycker verkligen det låter som du har för skarpa svängar, testa att göra dom ännu mjukare. Dela av dom på en böj till så att det blir 3x30 grader och 20-30 cm mellan vinklarna.fredsknekt skrev:Min 791e har problem. Röd linje är tråden,även den streckade. X:n är skarvdon,blåa ringar är var den halkar ner då den tappar tråden. Jag har inga 90gr hörn bara mjuka hörn.Skall den inte klara av detta... Beror det på skarvningarna... Eller vad. När det är blött å regnar så blir det bara än värre. Vad har jag för fel.
När den klipper halkar den aldrig fel utan är innanför tråden,detta händer bara när den skall hem.
Om du redan har så mjuka hörn har jag inga fler idéer.
Supporten tror inte de är det felet. Skall prova igen
Ok skall testa nya svagare böjar
Precis samma sak hände mig när jag bytt till nya kortet i laddaren. Supporten kunde inte svara på vad det var. En av flera försämringar som jag drabbats av med nya kortet...Sepals skrev:
Kan du utveckla det här? Manualen visat ju hur man skarvar genom att splitsa kabeln. Vad menar du med att man ska lägga en dubbel i gräsmattan?HasseTeknik skrev:
Redigerat:
Jag har en nyinköpt wg790e.
Jag har problem med att när man trycker "hem" så börjar den följa linan men helt plötsligt så "tappar" den slingan, den svänger rakt ut åt vänster och det kan hända mitt på en raksträcka.
Jag har dragit ca 100m kabel, klippt bort överflödig kabel vid stationen och den uppdaterades till firmware 0.94 före första klippning.
Någon som har hjälpförslag?
Jag har problem med att när man trycker "hem" så börjar den följa linan men helt plötsligt så "tappar" den slingan, den svänger rakt ut åt vänster och det kan hända mitt på en raksträcka.
Jag har dragit ca 100m kabel, klippt bort överflödig kabel vid stationen och den uppdaterades till firmware 0.94 före första klippning.
Styrdonet brukar ställa till det såhär men det har varit mer att den går utan för bgänsningenHenke2600 skrev:Jag har en nyinköpt wg790e.
Hur mjuka är vinklarna? En 90-graders vinkel ska brytas av till 2 st 45-graders vinklar för att vara tillräckligt mjuka.fredsknekt skrev:[bild][bild]
Min 791e har problem. Röd linje är tråden,även den streckade. X:n är skarvdon,blåa ringar är var den halkar ner då den tappar tråden. Jag har inga 90gr hörn bara mjuka hörn.Skall den inte klara av detta... Beror det på skarvningarna... Eller vad. När det är blött å regnar så blir det bara än värre. Vad har jag för fel.
När den klipper halkar den aldrig fel utan är innanför tråden,detta händer bara när den skall hem.
Vill du posta samma bilder igen men rita ut exakt hur slingan ligger?
De ställen jag fuskade med vinklarna fick jag göra om då det lätt blev problem där.
Kan det vara att slingan ligger lite för nära branten också?
Följer du infon som finns på hemsidan när du satt i usb o batteriet håll nere on off knappen tills en av V kommer uppJohan_78 skrev:
håll länge mer än 10 sekunder, tar den inte v 94 så är det troligen fel på filen återkom då
Har du formaterat usb till fat 32 ?
Redigerat: