Elkludde skrev:
Du får nog ta bort 1 timme-min har aldrig gått mer än 80 minuter
Nejdå, jag är säker på min sak. Den brukar gå typ 100-110 minuter, men idag var det väldigt lättklippt tydligen. Kommer säkert att sjunka lite när batteriet fått gå lite fler cykler, men imponerande prestanda tycker jag. Det är inte heller precis någon slät gräsmatta, så en del uppförsbacke också :-)
 
Elkludde skrev:
Finns nog inte möjlighet att välja antal dagar
Det var ett förslag till förbättring av programvaran.
Att välja vilka dagar den ska kantklippa och hur många dagar/vecka borde vara enkelt att lägga in.
 
Worx WG791-E

Steg 1 i Reverse-Engineeering är ju alltid att identifiera hårdvaran.
Finns två överkluttade saker, förmodligen serieport / ISP / JTAG-port eller något åt det hållet. Jag tänker väl ge mig på att kolla i firmwaren först och se om man kan gå in i något debugläge, ansluta serieport till usb:n eller något åt det hållet.

Processorn (cpu / mcu) är en ARM Cortex-M3 NXP LPC 1768FBD100

http://www.nxp.com/products/microcontrollers/product_series/lpc1700/LPC1768FBD100.html

Om det är fler som är på att pilla lite så kanske vi skall starta en egen tråd, men änsålänge är det kanske bara jag!

Den var inte så bökig att öppna, det var mest det att man måste lossa kniv-talricken och plastkåpan på undersidan för att lyfta upp hela motor-paketet.
Jag lyckades inte komma på något vis att lossa inställningshjulet för höjden, för det är det jag tror är meningen att man skall göra!

Happy hacking!
 
Redigerat:
  • Gilla
henq och 5 till
  • Laddar…
evesve skrev:
Det var ett förslag till förbättring av programvaran.
Att välja vilka dagar den ska kantklippa och hur många dagar/vecka borde vara enkelt att lägga in.
Absolut lägger du in det jag är dålig på engliska,kan visserligen översätta,fixar du det ?
 
Elkludde skrev:
Absolut lägger du in det jag är dålig på engliska,kan visserligen översätta,fixar du det ?
Finns nog någon bättre än undertecknad på det :wow:
 
Damme skrev:
Worx WG791-E

Steg 1 i Reverse-Engineeering är ju alltid att identifiera hårdvaran.
Finns två överkluttade saker, förmodligen serieport / ISP / JTAG-port eller något åt det hållet. Jag tänker väl ge mig på att kolla i firmwaren först och se om man kan gå in i något debugläge, ansluta serieport till usb:n eller något åt det hållet.

Processorn (cpu / mcu) är en ARM Cortex-M3 NXP LPC 1768FBD100

[länk]

Om det är fler som är på att pilla lite så kanske vi skall starta en egen tråd, men änsålänge är det kanske bara jag!

Den var inte så bökig att öppna, det var mest det att man måste lossa kniv-talricken och plastkåpan på undersidan för att lyfta upp hela motor-paketet.
Jag lyckades inte komma på något vis att lossa inställningshjulet för höjden, för det är det jag tror är meningen att man skall göra!

Happy hacking!
Hade jag haft kunskapen till detta så hade jag gärna hjälpt till. Men det borde vara mer än du som besitter kunskaper i att hacka och knacka kod!?
Skulle suttit fint med en FW som har de funktioner som efterfrågas
 
evesve skrev:
Finns nog någon bättre än undertecknad på det :wow:
så blev det är det någon som vill finslipa så vargod

Improve the software so you can choose which days it is to the edge of cliff
 
Nicke Nyfiken
Elkludde skrev:
Improve the software so you can choose which days it is to the edge of cliff
Ha ha ha! Google translate när det är som bäst ;)
 
Nicke Nyfiken skrev:
Ha ha ha! Google translate när det är som bäst ;)
HA HA du kanske kan fixa så det blir rätt,om du kan bättre än translate det brukar gå bra på ebay men dom kanske fattar bättre där
 
When it comes to weekly shedule in the app I would like to have the ability to deselect days.
 
Settings to enable/disable edge cut on certain days
 
Nicke Nyfiken
Elkludde skrev:
HA HA du kanske kan fixa så det blir rätt,om du kan bättre än translate det brukar gå bra på ebay men dom kanske fattar bättre där
Nä då. Det blir bra så. Ett gott skratt förlänger livet :thumbup:
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Nä då. Det blir bra så. Ett gott skratt förlänger livet :thumbup:
Trilenium har fixat detta med en bättre formulering:thumbup:jag klarade läsa det via Translate:thumbup:
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Trilenium skrev:
Settings to enable/disable edge cut on certain days
Eller ÄNNU bättre med:
Settings to enable/disable edge cuts every day.
 
Har problem att få kontakt med klipparen utanför hemmanätet, har följt beskrivningarna i tråden i den mån jag kunnat applicera på min router etc men får det inte att fungera. Testade att skriva in klipparens IP i adressfältet (samma som på appen) på min dator och kom in igår, idag gick det inte. Externt fungerar det inte alls. Har tidigare lyckats koppla upp min nas på liknande sätt och det fungerar, dock hittar jag ingen port forward i min router till denna. (Dock skriver jag in en port för att nå den externt, den har även en annan intern port) Har stadsnätet och funderar på om det är något i teleadaptern som måste fixas. Något är lurt med uppsättningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.