759 080 läst ·
3 031 svar
759k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Medlem
· Östergötland
· 19 inlägg
Nejdå, jag är säker på min sak. Den brukar gå typ 100-110 minuter, men idag var det väldigt lättklippt tydligen. Kommer säkert att sjunka lite när batteriet fått gå lite fler cykler, men imponerande prestanda tycker jag. Det är inte heller precis någon slät gräsmatta, så en del uppförsbacke ocksåElkludde skrev:
Worx WG791-E
Steg 1 i Reverse-Engineeering är ju alltid att identifiera hårdvaran.
Finns två överkluttade saker, förmodligen serieport / ISP / JTAG-port eller något åt det hållet. Jag tänker väl ge mig på att kolla i firmwaren först och se om man kan gå in i något debugläge, ansluta serieport till usb:n eller något åt det hållet.
Processorn (cpu / mcu) är en ARM Cortex-M3 NXP LPC 1768FBD100
http://www.nxp.com/products/microcontrollers/product_series/lpc1700/LPC1768FBD100.html
Om det är fler som är på att pilla lite så kanske vi skall starta en egen tråd, men änsålänge är det kanske bara jag!
Den var inte så bökig att öppna, det var mest det att man måste lossa kniv-talricken och plastkåpan på undersidan för att lyfta upp hela motor-paketet.
Jag lyckades inte komma på något vis att lossa inställningshjulet för höjden, för det är det jag tror är meningen att man skall göra!
Happy hacking!
Steg 1 i Reverse-Engineeering är ju alltid att identifiera hårdvaran.
Finns två överkluttade saker, förmodligen serieport / ISP / JTAG-port eller något åt det hållet. Jag tänker väl ge mig på att kolla i firmwaren först och se om man kan gå in i något debugläge, ansluta serieport till usb:n eller något åt det hållet.
Processorn (cpu / mcu) är en ARM Cortex-M3 NXP LPC 1768FBD100
http://www.nxp.com/products/microcontrollers/product_series/lpc1700/LPC1768FBD100.html
Om det är fler som är på att pilla lite så kanske vi skall starta en egen tråd, men änsålänge är det kanske bara jag!
Den var inte så bökig att öppna, det var mest det att man måste lossa kniv-talricken och plastkåpan på undersidan för att lyfta upp hela motor-paketet.
Jag lyckades inte komma på något vis att lossa inställningshjulet för höjden, för det är det jag tror är meningen att man skall göra!
Happy hacking!
Redigerat:
Hade jag haft kunskapen till detta så hade jag gärna hjälpt till. Men det borde vara mer än du som besitter kunskaper i att hacka och knacka kod!?Damme skrev:Worx WG791-E
Steg 1 i Reverse-Engineeering är ju alltid att identifiera hårdvaran.
Finns två överkluttade saker, förmodligen serieport / ISP / JTAG-port eller något åt det hållet. Jag tänker väl ge mig på att kolla i firmwaren först och se om man kan gå in i något debugläge, ansluta serieport till usb:n eller något åt det hållet.
Processorn (cpu / mcu) är en ARM Cortex-M3 NXP LPC 1768FBD100
[länk]
Om det är fler som är på att pilla lite så kanske vi skall starta en egen tråd, men änsålänge är det kanske bara jag!
Den var inte så bökig att öppna, det var mest det att man måste lossa kniv-talricken och plastkåpan på undersidan för att lyfta upp hela motor-paketet.
Jag lyckades inte komma på något vis att lossa inställningshjulet för höjden, för det är det jag tror är meningen att man skall göra!
Happy hacking!
Skulle suttit fint med en FW som har de funktioner som efterfrågas
Har problem att få kontakt med klipparen utanför hemmanätet, har följt beskrivningarna i tråden i den mån jag kunnat applicera på min router etc men får det inte att fungera. Testade att skriva in klipparens IP i adressfältet (samma som på appen) på min dator och kom in igår, idag gick det inte. Externt fungerar det inte alls. Har tidigare lyckats koppla upp min nas på liknande sätt och det fungerar, dock hittar jag ingen port forward i min router till denna. (Dock skriver jag in en port för att nå den externt, den har även en annan intern port) Har stadsnätet och funderar på om det är något i teleadaptern som måste fixas. Något är lurt med uppsättningen.