759 154 läst ·
3 031 svar
759k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Min fungerar också på alla punkter UTOM zon-klippning. Önskar också en snabb uppdatering av programvaran som åtgärdar dessa fel.MacMelmac skrev:Jag har inte haft något problem alls att tala om egentligen. Lite små fix och trix för att få den att gå där man vill och inte fastna, men annars ingenting.
Kör inte med zon-klippning, kantklippning fungerar och den hittar hem som den ska (förutom en gång när den fastnade runt min något snäva dragning runt poolen). Även regnsensorn fungerar som den ska.
Hur lång tid ska det egentligen ta att få svar från supporten?!?!
Tack för filen!Behnke skrev:
Den har gått sedan i morse med 1.91 installerat. Funkat bra hela dagen tills precis då den stannar när den skulle vända mot slingan på en plan yta. Hittar inte tillbaka och ställer sig utanför arbetsområde.
Testade att skicka hem honom med min Iphone efter 1 timmas klippning. Jag såg till att han fick längsta möjliga väg. Inga som helst problem för den att ta sig hem. Satt mig sedan i telefonkö till supporten vilket tog 1 timma och 20 minuter. Jag frågade om det verkligen är rimligt att han ska klippa upp mot 100 minuter innan den börjar att ta sig hem. Han konstaterade att det måste vara fel på moderkortet i den då den inte ska klippa mer än max 70 minuter. Så nu ska den in på service efter bara 6 veckor, fortsättning följer.
lustiga svar. Den går till en viss spänning i batteriet, sedan letar den upp slingan och kör hem. Inget är tidsbegränsat utan den mäter spänningen. Detta vet jag helt säkert eftersom jag har två batterier i min och en gångtid kring 3.5h.durken63 skrev:Testade att skicka hem honom med min Iphone efter 1 timmas klippning. Jag såg till att han fick längsta möjliga väg. Inga som helst problem för den att ta sig hem. Satt mig sedan i telefonkö till supporten vilket tog 1 timma och 20 minuter. Jag frågade om det verkligen är rimligt att han ska klippa upp mot 100 minuter innan den börjar att ta sig hem. Han konstaterade att det måste vara fel på moderkortet i den då den inte ska klippa mer än max 70 minuter. Så nu ska den in på service efter bara 6 veckor, fortsättning följer.
Jag förstår inte varför man inte själv kan reglera detta i menyerna. Max klipptid eller min batteri %.
Själv har jag kört på 1.91 hela dagen utan problem, hittar hem varje gång numera. Känns skönt att det inte var något fel på själva klipparen, hoppas dom fixar till allt till nästa uppdatering och inte släpper något halvfärdig igen.b0dd3 skrev:
Hej alla.
Jag har skapat en ny tråd för de som har maskiner tillverkade 2016, notera att den gäller BARA för dessa maskiner.
2016 års modeller är i första hand de som har 79XE.1 i typbeteckningen.
Den är även bra om alla som är aktiva och skriver i trådarna ser till att ni lägger in vilken klipparmodell ni har samt vilken version av mjukvara som ni använder.
Jag har skapat en ny tråd för de som har maskiner tillverkade 2016, notera att den gäller BARA för dessa maskiner.
2016 års modeller är i första hand de som har 79XE.1 i typbeteckningen.
Den är även bra om alla som är aktiva och skriver i trådarna ser till att ni lägger in vilken klipparmodell ni har samt vilken version av mjukvara som ni använder.
Skönt att höra! Får se om den klarar av natten också. Fått ställa in den att klippa hela helgen också eftersom den inte hinner med annars när den stannar hela tiden.Behnke skrev:
Ja vi får hoppas på det!
Jag kommer hålla till i nya tråden för det mesta hädanefter.
Spårade mitt packet och fick se att dom tog i mot det den 18:e vilket betyder att dom har haft klipparen hos sig i 10 dagar!!!! Ni andra som skickat in, hur lång tid har ni väntat? Min skulle få gå före i kön eftersom den nästan var ny😡
Den där veckan som solen skiner och Worxen går som den ska känns ju verkligen som att vinna på lotto och man är glad och nöjd men sen märker man ju att det är rätt sällsynt att vinna på lotto två veckor i rad!
Har haft min WG796E i strax över 1 år, förra säsongen var den inne på "reparation" iaf 4 gånger.
Varje gång man ringde för att man hade tröttnat på problemen så fick man försöka förklara att det är en rätt simpel gräsmatta utan några öar och mindre än 500 m2 och att klipparen från en dag till en annan börjar bete sig som en påse skit.
En gång så hann jag inte mer än att starta den efter "service" förrän det var dags att skicka in den för då var den i sämre skick än innan den blev inskickad.
Ibland stannade den verkligen mot mitten på trädgården och gav meddelande att den var utanför området, har hänt i år med och nu har den helt plötsligt börjat stänga av sig i laddstationen lite för ofta för att det ska vara ok.
Stendöd efter en uppdatering vilket resulterade i byte av kretskort... I can go on but whats the point?!
Appen till android är hopplöst dålig den med, ungefär som wifi mottagningen i worxen.
Regnsensorn verkar dock vara ganska känslig för om man nu spontant skulle se klipparen börja köra av sig själv så här det sannolikt att det är under ett pågående regn.
Ångrar helt klart att det inte blev ett annat fabrikat.
Känns verkligen som årets sämsta köp 2015 och 2016, nu tänker ni att du är väl inte så dum så du köpt en till och det är jag inte men är så trött på den så den får garanterat det priset två år i rad.
Men jag kan gå i god för att det där med "Noll utsläpp" stämmer, så till vida att man inte räknar med utsläppen till och från service/reparation, då kunde jag klippt min gräsmatta med en bensindriven V8'a och ändå släppa ut mindre.
Har haft min WG796E i strax över 1 år, förra säsongen var den inne på "reparation" iaf 4 gånger.
Varje gång man ringde för att man hade tröttnat på problemen så fick man försöka förklara att det är en rätt simpel gräsmatta utan några öar och mindre än 500 m2 och att klipparen från en dag till en annan börjar bete sig som en påse skit.
En gång så hann jag inte mer än att starta den efter "service" förrän det var dags att skicka in den för då var den i sämre skick än innan den blev inskickad.
Ibland stannade den verkligen mot mitten på trädgården och gav meddelande att den var utanför området, har hänt i år med och nu har den helt plötsligt börjat stänga av sig i laddstationen lite för ofta för att det ska vara ok.
Stendöd efter en uppdatering vilket resulterade i byte av kretskort... I can go on but whats the point?!
Appen till android är hopplöst dålig den med, ungefär som wifi mottagningen i worxen.
Regnsensorn verkar dock vara ganska känslig för om man nu spontant skulle se klipparen börja köra av sig själv så här det sannolikt att det är under ett pågående regn.
Känns verkligen som årets sämsta köp 2015 och 2016, nu tänker ni att du är väl inte så dum så du köpt en till och det är jag inte men är så trött på den så den får garanterat det priset två år i rad.
Men jag kan gå i god för att det där med "Noll utsläpp" stämmer, så till vida att man inte räknar med utsläppen till och från service/reparation, då kunde jag klippt min gräsmatta med en bensindriven V8'a och ändå släppa ut mindre.
Du skall ju reklamera din maskin. Jag hade aldrig accepterat sådant strul.Sheldon skrev:Den där veckan som solen skiner och Worxen går som den ska känns ju verkligen som att vinna på lotto och man är glad och nöjd men sen märker man ju att det är rätt sällsynt att vinna på lotto två veckor i rad!
Märkligt, jag fick hem en 791E.1 i fredags. Gjorde lite inställningar, tryckte på start och har gått utan problem sedan dess.Sheldon skrev:Den där veckan som solen skiner och Worxen går som den ska känns ju verkligen som att vinna på lotto och man är glad och nöjd men sen märker man ju att det är rätt sällsynt att vinna på lotto två veckor i rad!