Någon som vet var man kan få tag i äldre programversioner. Hade V1.58 när jag köpte min robot för 2 veckor sedan och har sedan uppdaterat till V1.97. Den går betydligt sämre med 1.97, fastnar helt ologiskt, hamnar utanför helt plötsligt, följer tråden hem till 80% för att sedan börja om varvid batteriet tar slut m.m.

Redigerat:
Jag har precis samma! Han går jättebra, till och med när den kantklipper. Men när han ska följa slingan för att ladda beter han sig som om han var full? Kör rakt över tråden. Istället för att backa så vrider den sig 45 grader och sen backar, vilket förstås gör att han fortsätter vara utanför tråden. Ibland stannar den bara längs tråden och stänger av sig? Om man däremot sätter på den då, och trycker på hem och ladda, så åker han fint hem.

svedav skrev:
Jag har precis samma! Han går jättebra, till och med när den kantklipper. Men när han ska följa slingan för att ladda beter han sig som om han var full? Kör rakt över tråden. Istället för att backa så vrider den sig 45 grader och sen backar, vilket förstås gör att han fortsätter vara utanför tråden. Ibland stannar den bara längs tråden och stänger av sig? Om man däremot sätter på den då, och trycker på hem och ladda, så åker han fint hem.
Jag har precis samma som vad då?

nissenhj skrev:
Jag har precis samma som vad då?
Som UGL skriver :)
Klipparn blev helt dum efter uppgr. till v 1.97.
Upograderade för att jag hade problem med att han inte åkte ut på schemalagd tid ibland. Men hade inga problem att ta sig hem för att ladda innan uppgraderingen.

Är det någon inställning som påverkar NÄR roboten skall gåå och ladda. ?
Verkade som om han saknade kraft för de 5 sista metrarna där han dött :(

beck777 skrev:
Är det någon inställning som påverkar NÄR roboten skall gåå och ladda. ?
Verkade som om han saknade kraft för de 5 sista metrarna där han dött :(
Den har väl inte samma lång hem varje gång,som jag ser det kan det vara styrdonet i laddaren eller mjukvaran

Har ju ganska avancerad tomt med lutning så ska den gå och ladda från zon 3 är det långt. Vore najs med en inställning för detta i sw typ tidigarelägga laddning x %. PS första gången det händer på 2w otur?

b0dd3 skrev:
Verkar inte som att man får fram metrarna i 1.98 heller när man använder sig av klipparen för att mäta upp gränstråden.
Jag upplever samma problem

Någon som vet processen för att reklamera då jag aldrig gjort det innan med någonting. Gör man det hos Hässleholm först, sen vänder sig till stället man köpte den?

Med detta menar jag inte att jag ska göra det.

peternicklas
b0dd3 skrev:
Någon som vet processen för att reklamera då jag aldrig gjort det innan med någonting. Gör man det hos Hässleholm först, sen vänder sig till stället man köpte den?

Med detta menar jag inte att jag ska göra det.
Reklamera gör man där man köpte den. De måste dock ha fått 3 chanser för att försöka lösa just det specifika problemet.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Reklamera gör man där man köpte den. De måste dock ha fått 3 chanser för att försöka lösa just det specifika problemet.
Det är bara två gånger

peternicklas skrev:
Okej, tack för svaret.

Kom ut nu och då var den utanför arbetsområdet igen. Nu är det på en raksträcka utan hinder eller något att köra in i. Kollat alla skarvar ett antal gånger och hässleholm säger även där att det ska inte vara några konstigheter.

Får ringa imorgon igen.

Vet att många vill få det till att det är handhavande fel vilket 95% av fallen är.. men detta är ett undantag.

b0dd3 skrev:
Okej, tack för svaret.

Kom ut nu och då var den utanför arbetsområdet igen. Nu är det på en raksträcka utan hinder eller något att köra in i. Kollat alla skarvar ett antal gånger och hässleholm säger även där att det ska inte vara några konstigheter.

Får ringa imorgon igen.

Vet att många vill få det till att det är handhavande fel vilket 95% av fallen är.. men detta är ett undantag.
Modell och de första sex siffrorna i serienumret?

Har v0.92 på min 791e da den funkar best tyckar jag.Den senaste som fins er v0.94 men den funkar semre i lutningar og nedforsbackar. Er det nogon som har testat och installera v0.98 på en 791e? Jag kan testa men behöver å få zip filen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.