759 086 läst ·
3 031 svar
759k läst
3,0k svar
Samlingstråd för Worx Landroid 2015 modeller
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Supporten vill inte skicka fler kort, dom påstår istället att jag har mätt fel och att vi egentligen har mindre avstånd mellan slingorna.Nicke Nyfiken skrev:
Jag blir bara trött
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Priset var inte irrelevant när jag bestämde mig för att köpa en robot. Jag lyssnade runt och frågade tom här på forumet om det fanns något prisvärt.Nicke Nyfiken skrev:
Jag tycker ideen med att slippa klippa gräset är kanon, och är beredd att betala vad det kostar för att slippa strul.
Jag har förmodligen lagt 5 års gräsklippartid på denna skitmaskin.
Jag köpte den ju trots allt för att spara tid.
Begär att få prata med Hasse eller Lasse. De bör skicka en ny laddstation till dig. Vet inte om det är någon speciell komponent som går i sönder eller inte håller måttet. Har även sett att HQ har problem med kretskort i laddstationen på de nya klipparna för i år.hantverkare1 skrev:
? Hur tänker du nu.. Det är väll bara att lägga kanttråden närmare hindret så klipper den lika nära som HQ runt öar.quick skrev:
Den kanske kommer lika nära, men det verkar ju inte som att den är lika bra på att hålla rent runt kanterna. Varför skulle man annars behöva lägga en hel dag på kantklippning?power650 skrev:
Men vad händer då när den är på väg hem och går på ön i tron om att det är ytterslingan? Fastnar den inte där då? För vad jag fattar det som verkar inte landroiden försöka ta sig runt hinder på vägen hem. Men man kan ju skippa ön och låta klipparen krocka mot hindret i den mån det går.power650 skrev:
Det är sant, hq vänder oftast mycket mindre och klipper kanten en extra gång innan den lämnar kanttråden. Samtidigt tappar den kapacitet på det sättet pest eller kolera? Det bästa vore om man fick välja själv hur den skall göra.MartinP666 skrev:
Jo men om man nu skulle lägga tråden närmare så den körde ända fram. Kan den följa tråden runt då utan att krocka med ön? För själva grejen med landroid är väl att den svänger undan tråden lite innan den är ända framme för att slippa stanna och få ett bättre flyt i klippningen? Sen kör den närmare kanten när den kantklipper sen?peternicklas skrev:
Redigerat:
Precis så är det runt öarna,men et blir inte samma vid begränsningen,ligger den för nära ett hinder eller gräskant så är risken stor att den krånglar till det o fastnarpower650 skrev:
Jag har en maskin 794E från förra året och en 790E från i år. Du beskriver inkopplingen korrekt så som jag har gjort den med laddstationerna seriekopplade. Om det inte fungerar kan man koppla bort en av stationerna genom koppla ihop slingändarna vid den bortkopplade stationen och bara låta den vara laddare för maskinen som kör på den ytan. Då genereras slingsignalen av endast en av laddstationerna vilket fungerar i de flesta fall om man inte tillsammans har för lång slinga (>300 m). Jag har ca. 275 m totalt och det fungerar med endast en slinggenerator. Det enda som märks i detta fallet är att den gröna lampan blinkar på den bortkopplade stationen. Bifogar bild;a2011 skrev:Om ni vill testa MByggas förslag ska ni alltså bygga en slinga där plus på ena stationen går till minus på andra stationen, och tvärtom, så att ni får en slinga med två stationer. Era gräsmattor skall avskiljas med en passage där slingorna ligger ihop.
Men den lösningen fungerade alltså inte för mig. MBygga: är det inte så att du har maskiner från förra året?
Om du får det att fungera är jag väldigt nyfiken på hur ni fick till det för jag har gett upp och har istället tillräckligt avstånd mellan slingorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder