Hej!

Jag är ute efter en samlingsskena för PE- och N-plintar till ABB:s mistral, 8-modulers normkapsling.

Har googlat runt en del men får inget entydigt svar på vilken skena som gäller.

Är det någon som har koll på vilken skena som är rätt, och var man kan få tag på denna?

Mvh Samlarpådetmesta

Hej

Hittar att det borde vara ABB 41Z69, 1SPE007715F0753.

Verkar finnas på farnell.com men endast till företagskunder. Någon som vet var det går att beställa som privatperson?

Mvh Samlarpådetmesta

Var är den inhandlad?
Återförsäljaren bör ju kunna få fram tillbehör
Snabb googling ger att Bauhaus och Elbutik säljer den kapslingen

J jonaserik skrev:
Vet inte riktigt hur den ser ut men här finns något att välja på
[länk]

[länk]

[länk]
Ser ut att passa. Får kolla närmare på det. Tack

U Uffe A skrev:
Var är den inhandlad?
Återförsäljaren bör ju kunna få fram tillbehör
Snabb googling ger att Bauhaus och Elbutik säljer den kapslingen
Köpt på Bauhaus. Men de verkar inte ha tillbehören. Väntar fortfarande på svar från både Bauhaus och Elbutik.

Hej

Tänkte uppdatera med lösningen.

Upptäckte efter lite mera sökningar att jag skulle ha en annan skena/samlingsplint än vad jag först trodde.
Den rätta till min kapsling heter 1SPE007715F0751.
Så jag letade på all information om denna och tillhörande PE/N-plintar på ABB:s hemsida och åkte till bauhaus. De var villiga att hjälpa till och kolla priser med leverantören. Efter en vecka hade de inte hört av sig, så jag åkte till butiken men de hade inte fått något svar. Till slut hittade jag rätt artiklar på rs-online.com och beställde direkt förra måndagen. Artiklarna skickades från England och var i Sverige på tisdagen. Klara för uthämtning i Onsdags. Passar perfekt. Bauhaus har forfarande inte hört av sig och inte heller Elbutik.se

MVH Samlarpådetmesta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.