Jag förmodar att denna Hitachi säljs för samlarvärdet en dag. Köpte den för 23 år sedan, men aldrig använd! =bra att ha.
Hitachi är något av det bästa jag vet, så jag struntar i att garantin gått ut. Beteckningen på denna är DH 16V, finns förmodligen inte längre. Kostade 2.550Kr.
IMG_0472.jpg

saturnus skrev:
Jag förmodar att denna Hitachi säljs för samlarvärdet en dag. Köpte den för 23 år sedan, men aldrig använd! =bra att ha.
Hitachi är något av det bästa jag vet, så jag struntar i att garantin gått ut. Beteckningen på denna är DH 16V, finns förmodligen inte längre. Kostade 2.550Kr.
[bild]
Helt klart bra att ha:) Dessutom visar den på ett intressant sätt hur verktyg har blivit billigare. I dagens penningvärde kostade maskinen ca 5000kr, vilket jag har svårt att tro att hitachis motsvarande modell kostar idag. Hur kan detta komma sig? Har de extremt billiga kinesiska skräpmaskinerna tvingat ner priset även på riktiga proffsmaskiner, eller bror det på något annat?

Jo Du har rätt, Vi blev plockade in på bara skinnet av bl a Hallmers i Malmö. Tvivlar också på att tillverkaren ändrat i sin prislista= sänkt priset. Så visst är det bra med mer öppen handel över gränserna, och där man tydligen inte lyckats bilda karteller, för att behålla överpriserna.

Hm....den där dagen när maskinen skall säljas för samlarvärdet verkar ha kommit....Vad ska du ha för den där fruktansvärt gamla odugliga tingesten som försöker likna en borrmaskin?

Jaja, det är köparens argument jag kom med nu

Cheesus skrev:
Hm....den där dagen när maskinen skall säljas för samlarvärdet verkar ha kommit....Vad ska du ha för den där fruktansvärt gamla odugliga tingesten som försöker likna en borrmaskin?

Jaja, det är köparens argument jag kom med nu
Om det inte gått inflamation...i pengavärdet, kan Du få den för samma peng jag gav för den:D

Jag har en ännu äldre variant av den där fast mycket mer använd, men den är väldigt bra fortfarande. Det var faktiskt på grund av den jag fick upp ögonen för Hitachi för övrigt.

Mr Handyman skrev:
Jag har en ännu äldre variant av den där fast mycket mer använd, men den är väldigt bra fortfarande. Det var faktiskt på grund av den jag fick upp ögonen för Hitachi för övrigt.
samtidigt med denna köpte jag även den större modellen från Hitachi, den som kineserna har kopierat i mängder, därför blev denna lite mindre modellen liggandes i kartongen. Jo dom håller hög kvalitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.