Har egen brunn med avhärdare. Helt plötsligt börjar vattnet smaka salt och skumma. Kör reningsprocessen och det blir bra en stund. Sen är det samma igen. Vad kan vara fel? Har inte ändrat nån inställning...:rolleyes:

M mamiso1 skrev:
Har egen brunn med avhärdare. Helt plötsligt börjar vattnet smaka salt och skumma. Kör reningsprocessen och det blir bra en stund. Sen är det samma igen. Vad kan vara fel? Har inte ändrat nån inställning...:rolleyes:
Har du en avhärdare som använder salt? Då är det väl där det blivit något fel, så att saltet läcker ut i dricksvattnet.

Ja, det är en avhärdare som använder salt. Jag förstår ju att något är fel, bara inte vad det kan vara. Den är inte jättegammal och har fungerat felfritt fram till nu. Min tanke var att någon kanske råkar ut för nåt liknande och vet vad som kan vara fel. Får nog ringa bolaget som levererade och höra mig för. När jag trycker fram rengöringsprocessen är det ju bra igen en stund...

M mamiso1 skrev:
Ja, det är en avhärdare som använder salt. Jag förstår ju att något är fel, bara inte vad det kan vara. Den är inte jättegammal och har fungerat felfritt fram till nu. Min tanke var att någon kanske råkar ut för nåt liknande och vet vad som kan vara fel. Får nog ringa bolaget som levererade och höra mig för. När jag trycker fram rengöringsprocessen är det ju bra igen en stund...
Vi har haft samma problem, är det kinetico mach du har ? vårt problem hände för tre år sedan, men vi lyckades då istället få tag på andra, bättre begagnade samma sorts filter och då har det fungerat bra tills nu, idag började det igen, det rinner nu bara rent saltvatten ur drickskranen, och jag försöker felsöka problemet, hoppas du hittat en lösning, gärna tacksam för tips i så fall :)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.