4 471 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Salning sned fönsterkarm?
Karmen sitter lite snett i väggen, i övre hörnet 12 mm in, i nedre 18 mm in. Salningslisten är 19 mm. Okej, jag får hyvla till den lite. Men blir det snyggast om den är lika tjock hela vägen (tex 15 mm) och jag lutar fodret lite, eller skall jag göra den 12 i ena änden, och 18 i andra?
Ser det bra eller konstigt ut?
Ser det bra eller konstigt ut?
Jag har fuskat på några ställen här och det blir inte speciellt snyggt när fodret inte sitter i linje med väggen. Dessutom är det oändligt besvärligt att få till en snygg gering.
Nästa gång jag smyger nåt snett o krokigt ska jag använda handöverfräsen, en japansåg och möjligen lite slippapper. Planen är att montera en för djup smyg och sen fräsa det jag kommer åt, sen såga mig ut i hörnen och slutligen snygga till med lite slippapper innan fodret ska på. Fåse om det funkar
Nästa gång jag smyger nåt snett o krokigt ska jag använda handöverfräsen, en japansåg och möjligen lite slippapper. Planen är att montera en för djup smyg och sen fräsa det jag kommer åt, sen såga mig ut i hörnen och slutligen snygga till med lite slippapper innan fodret ska på. Fåse om det funkar
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden