B
Rymligt hus 13 mil från Stockholm säljes av familjeskäl.

Bostadsyta på runt 100 kvadrat, verksamhetslokal i samma byggnad på runt 200 kvadrat, separat garage i ett nedre plan på runt 35 kvadrat. Trevlig trädgårdstomt på runt 3 000 kvadrat med gräsytor, olika fruktträd och bärbuskar. Ligger i en liten by. Busshållplats i närheten med flera turer om dagen, även helger.

Bostadsdelen ligger en trappa upp och har kök, tre sovrum, badrum med dusch och ett vardagsrum med parkettgolv och öppen spis. Huset är byggt i början av 50-talet, gissningsvis skedde viss renovering på 70-80-talet av badrumstapeterna att döma. Betongblock med putsfasad, plåttak på trästomme på bostadsdelen, plåttak på betong i övrigt.

Det är beboeligt men kan anses vara ett renoveringsobjekt, angeläget att åtgärda är el och att göra i ordning köket. Jag har börjat plocka bort några av köksskåpen, de står i ett annat rum och kan återanvändas om man vill det. Spis behövs en ny, det finns en som har gjort sitt. Kylskåp finns, vet inte om det fungerar, har inte använts på några år, men var inte jättegammalt när det togs ur bruk.

Gammal vedpanna med pelletsbrännare, går fortfarande att elda med ved. Ny cirkulationspump och lite andra VVS-saker häromåret.

Enskilt vatten, gemensamt avlopp med några grannar.

Det här forumet är fullt av folk som gärna hugger in på spännande husobjekt, därför provar jag att sätta ut det här först, innan jag anlitar mäklare. Har inte gjort någon säljarbesiktning, kommer inte att göra det heller, inte heller fixa någon homestyling eller liknande.

Taxeringsvärdet är ungefär 1,3 MSEK, taxerat som småhus, ändrades från industri för några år sedan.

Prisidé 925 000, med hänsyn till att det finns en del att göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.