Hej!
Vi har nyligen köpt ett hus som har ett fint ute spa ( lite nedsänkt i trädäcket) från Arctic Spa). Vi kommer nog inte använda det särskilt mycket och skulle hellre ha den ytan fri på altandäcket. Funderar därför på att sälja det. Vet ej hur många år det är, gissar ca 10 år. Spa locket är utbytt o relativt nytt och ngn del i panel utbytt. Allt fullt fungerande.
Ngn som har erfarenhet av att sälja beg. Spa?
Finns det återförsäljare av Spa som köper in bättre begagnade Spa?
Det är ju stort, tungt o otympligt hantera o krävs ju en lyftkran frakta bort.
Ngn som vet ca pris för kran för detta ändamål?
Tacksam för svar.

Krilleman
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Ja man får nog prova lösa uppvärmningen på nåt vis om man ska ha dom igång.

Krilleman Krilleman skrev:
Utsikterna ser dystra ut för dig.
[länk]

Det en gång "alla" ville ha (och kostade flera månadslöner) ansågs som status.

Men det är ett minne blott enligt min ovetenskapliga utsago.
Ja misstänkte det! Men kanske går att skänka bort ? Den som vill ha det får ju dock betala kranbil.

Är väl tyvärr i samma klass som flyglar i dagsläget.

Svindyrt om man vill köpa nytt, men bortskänkes mot avhämtning om man vill bli av med det.

Men dom är ju inte så tunga utan vatten..
Puttade runt mitt själv när det blev finjustering

Krilleman
plåtrickard plåtrickard skrev:
Men dom är ju inte så tunga utan vatten..
Puttade runt mitt själv när det blev finjustering
Putta tungt på planare underlag, är betydligt lättare än att lyfta tungt.

• Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Men kanske 4-500kg tomt borde några polare med band runt klara att lyfta

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
S Spanjoletten skrev:
Ja misstänkte det! Men kanske går att skänka bort ? Den som vill ha det får ju dock betala kranbil.
Sålde ni nånsin ert spabad? Erfarenheter från detta? Vi är i samma situation att vi köpte ett hus med ett spabad vi inte vill ha kvar (givet elräkningen). Jag ser att det finns en del ute till försäljning för varierade priser, men går ju inte att se vad som faktiskt blir sålt…

P Peter Kvist1 skrev:
Sålde ni nånsin ert spabad? Erfarenheter från detta? Vi är i samma situation att vi köpte ett hus med ett spabad vi inte vill ha kvar (givet elräkningen). Jag ser att det finns en del ute till försäljning för varierade priser, men går ju inte att se vad som faktiskt blir sålt…
Ja vi sålde Spabadet direkt efter att vi satt ut annons på Blocket och marketplace. När vi skulle " testköra"det hade ngn fläkt tyvärr gått sönder ( de är dyra) så vi sålde det för 4000kr, det var vad vi blev erbjudna. Ett fynd för köparen och vi glada bli av med det.

• Gilla
Peter Kvist1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.