hej
gott folk.

Har ett gäng gamla fönster (tidigt 20 tal) med karm som ska väck och tänkte mig höra för om nån där ute har kunskaper om gamla fönster. Pratade med en fönsterrenoverare som sa att de var kanon virke i dem. Han sa att runt 2000 kr var inte omöjligt att få för karm och fönster.
rimligt? orimligt?

Alltså var kan jag vända mig för mer info.

• Bild 019.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kolla på blocket vad motsvarande kostar.

Jag har nyligen köpt beg fönster dubbelkopplade med spröjs och då har priserna legat runt 500-600 kronor för ett fönster med karm i 6 rutors normalstorlek utan några märkvärdigt gamla glas och med renoveringsbehov. Storlekarna på dina fönster är ju väldigt skiftande. Min gissning är att du kan få ut en tusenlapp för dom stora, och ett par hundralappar för dom minsta. Två tusen låter mycket, tycker jag, men såklart , hittar du någon som är på jakt efter just den modellen till ett hus som har just dessa fönster, så är han kanske beredd att betala hur mycket som helst.

Letar man efter beg fönster, så är det svårt att hitta passande modell och storlek. Så det kan ta tid innan du hittar köpare. Vill du snabbt bli av med dom, sälj till en som handlar med beg byggnadsvaror för en klumpsumma.

Tyvärr fel modell för mig, annars hade jag slagit till direkt!;)

Redigerat:
Om fönstren är kompletta med karmar, innerbågar och glas och dessutom är i gott skick, så tycker jag att tvåtusen verkar rimligt. Hur många har du?

Du kan kolla på tex www.byggigen.se vad begagnade fönster kan kosta. Som privatperson bör man kanske ligga något lägre i pris för att få sålt.

Annars finns möjligheten att göra exklusiva drivbänkar ala rariteter av dom:)

ja ..jag tackar för visat intresse..så här brukar det vara ..det blir stillestånd i renoveringen och så ber jag om hjälp och så hittar jag en pusselbit ...en ledtråd och så är jag på uppe på vägen igen.. tack..

frid och solsken gott folk

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.