Hej!
Jag ska sälja min bostadsrätt. Det enda som är en aningen tveksamt är badrummet.
Jag vet inte när det är renoverat sist. Det är plastmatta. Plastmattan är trasig ca 4 cm. Jag bifogar en bild. Jag har mätt fukt (med svärfärs fuktmätare) och satt ditt silikon. Fuktmåtten var godkända.
Min fråga är, bör jag göra en egen besiktning på badrummet? Detta för att inte skrämma iväg köpare. Jag har förstått att denna trasiga del av badrummet inte är något större problem så länge värderna är ok och silikonen kollas så den sitter. Hur skulle ni tänkt?
Jag bifogar en bild på skadan.
Jag ska sälja min bostadsrätt. Det enda som är en aningen tveksamt är badrummet.
Jag vet inte när det är renoverat sist. Det är plastmatta. Plastmattan är trasig ca 4 cm. Jag bifogar en bild. Jag har mätt fukt (med svärfärs fuktmätare) och satt ditt silikon. Fuktmåtten var godkända.
Min fråga är, bör jag göra en egen besiktning på badrummet? Detta för att inte skrämma iväg köpare. Jag har förstått att denna trasiga del av badrummet inte är något större problem så länge värderna är ok och silikonen kollas så den sitter. Hur skulle ni tänkt?
Jag bifogar en bild på skadan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 860 inlägg
Nej, blanda inte in en egen besiktningsman. Bes. mannen kommer att friskriva sig från ansvar, dvs. beskriva riskerna på ett sätt som troligen skrämmer bort köpare ännu mer.
Rent formellt behöver du inte säga något alls. Lagningen är lätt synlig och hade ingått i köparens undersökningsplikt om det varit en villa. Jag tror att reglerna är ungefär desamma för bostadsrätter. Jag tycker inte heller att det är moraliskt fel - du har ju kontrollerat skadan och tätat den, och som Beltis säger är risken för att det ska komma in vatten i det närmaste noll. Det som finns kvar är en estetisk brist, och sådana finns det ju alltid mängder av när man köper begagnad bostad. Om köparen frågar är det ju bara att du svarar att du gjort en fuktmätning.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden