Tacksam för hjälp i första hand med fabrikat på kran där endast logga finns enligt bifogad bild.

Kranen är cirka 12 år gammal, men vill helst inte byta eftersom den fortfarande annars ser bra ut och har utdragbar slang som är väldigt praktisk och användbar vid rengöring och diskning.

Droppar endast från undersidan av vredet Kromad kranhandtag närbild, speglar kakel och grön växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kökskran framför kaklad vägg, udda kopp, tvålpump, diskbänk, del av spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så undrar om någon av er tror sig veta vad problemet är och om det är relativt lätt att själv avhjälpa och/eller har tips på VVS företag jag kan ta med mig kranen till för att få hjälp. Vill inte råka ut för att det om vi är borta flera veckor droppar så mycket att det blir vattenskador på vårt parkettgolv och ännu värre hamnar nere hos granne under.

Tacksam för alla goda råd gällande detta!/Hasse

Bästa svaret

Blandaren är en Fonte. Säljs av Tapwell.
Troligen insatsen som behöver bytas.

Du kan söka efter reservdelar här: https://www.tapwell.se/reservdelar
Eller kontakta deras support för hjälp.

BirgitS
Hassebom Hassebom skrev:
Vill inte råka ut för att det om vi är borta flera veckor droppar så mycket att det blir vattenskador på vårt parkettgolv och ännu värre hamnar nere hos granne under.
Finns det inga ventiler (ballofix t.ex.) i skåpet under så att det går att stänga av vattnet?

Välkommen till forumet också!

L lordi skrev:
Blandaren är en Fonte. Säljs av Tapwell.
Troligen insatsen som behöver bytas.

Du kan söka efter reservdelar här: [länk]
Eller kontakta deras support för hjälp.
Tack Lordi och BirgitS för er värdefulla hjälp. Vi har en ballofix, så troligen stänger jag av vattnet och skruvar loss kranen och tar med mig till en VVS firma som servar Tapwell/Fonte, men förs kontaktar jag deras Support enligt råd. Åter igen tack för ert engagemang!/Hasse

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.