Tacksam för hjälp i första hand med fabrikat på kran där endast logga finns enligt bifogad bild.
Kranen är cirka 12 år gammal, men vill helst inte byta eftersom den fortfarande annars ser bra ut och har utdragbar slang som är väldigt praktisk och användbar vid rengöring och diskning.
Droppar endast från undersidan av vredet
så undrar om någon av er tror sig veta vad problemet är och om det är relativt lätt att själv avhjälpa och/eller har tips på VVS företag jag kan ta med mig kranen till för att få hjälp. Vill inte råka ut för att det om vi är borta flera veckor droppar så mycket att det blir vattenskador på vårt parkettgolv och ännu värre hamnar nere hos granne under.
Tacksam för alla goda råd gällande detta!/Hasse
Kranen är cirka 12 år gammal, men vill helst inte byta eftersom den fortfarande annars ser bra ut och har utdragbar slang som är väldigt praktisk och användbar vid rengöring och diskning.
Droppar endast från undersidan av vredet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för alla goda råd gällande detta!/Hasse
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Finns det inga ventiler (ballofix t.ex.) i skåpet under så att det går att stänga av vattnet?Hassebom skrev:
Välkommen till forumet också!
Tack Lordi och BirgitS för er värdefulla hjälp. Vi har en ballofix, så troligen stänger jag av vattnet och skruvar loss kranen och tar med mig till en VVS firma som servar Tapwell/Fonte, men förs kontaktar jag deras Support enligt råd. Åter igen tack för ert engagemang!/HasseL lordi skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Saknar golvbrunns insats?
Badrum -
Läckande ventilkoppling
Vatten & Avlopp -
Läckande koppling/ventil bergvärme
Värmepumpar -
Tips på hur dra in handfat till toalett som saknar det idag?
Badrum -
Denna markis saknar märkning vad gäller fabrikat. Någon som känner igen vilķet fabrikat och ev model
Altan & Uteplats