V videopac skrev:
Jo, har provat dem och de är bra. Men man skulle ha en spagettisåg och göra skurna makaronistänger av dem.
Funkar inte kapsågen?

• Haha
Utsättaren och 1 till
  • Laddar…
Har en ca 50 år gammal sparbössa. Dagens unga får inga sparbössor antar jag. En sparbössa formad som en fågel med svart hår och rödvit randig tröja, med texten "Välkommen till Sparbanken" på basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
mikethebik och 7 till
  • Laddar…
Maria T
trähandtag trähandtag skrev:
Har en ca 50 år gammal sparbössa. Dagens unga får inga sparbössor antar jag.[bild]
Min Guldfisk från (tror) Östgötabanken, och min Muminpappa från "annan bank" skulle kunna partaja med din filur, lyssna på Sweet och höra skramlet av 50-öringar. (Förlåt, men blev lite glad av inlägget och hur det var att ta en smörkniv och försöka öppna luckan "utan åverkan").

trähandtag trähandtag skrev:
Har en ca 50 år gammal sparbössa. Dagens unga får inga sparbössor antar jag.[bild]
Örgryte? Nånstans på vinden har jag en sån bössa fast med AIK:s färger 😀

Tror inte Örgryte då det är fel stad- kanske bara random färger. Tror jag aldrig lade några pengar i den då håret var i vägen.

Maria T Maria T skrev:
min Muminpappa från "annan bank
Götabanken-Gotabank-Nordea.

Intet Intet skrev:
Götabanken-Gotabank-Nordea.
Nordea, som de blev när de slutade med ö.

Mikael_L
Hette väl Nördbanken innan ...? ;)

• Haha
  • Wow
  • Gilla
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
Såhär såg min ut, 30-35år gammal skulle jag gissa på.
En vit keramisk sparbössa i form av en gås med texten "Sparbanken Skåne", placerad på en köksbänk med kakelvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hette väl Nördbanken innan ...? ;)
kashieda kashieda skrev:
Nordea, som de blev när de slutade med ö.
Nordbanken ville kanske inte förväxlas med Västbanken.

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
ullberg
13th Marine 13th Marine skrev:
Såhär såg min ut, 30-35år gammal skulle jag gissa på.
[bild]
Den ”gamla” Sparbanken Skåne upphörde 1992 så det borde sätta en främre gräns för den fågelbössan (vilket ju är i 30-35årsspannet så det verkar stämma)

Det här har jag glömt att det fanns, eller också är det bara en skröna: Hederliga och duktiga hantverkare….

• Haha
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Nästan alla duktiga hantverkare med yrkesmässig integritet som finns kvar är i min ålder. Det finns en ironi i att hos de rikaste, på mest kapitalistiska kundernas projekt är spetshantverkarna som jag. Gamla miljö och vänsteraktivister som är för dumma för att bli smarta och affärsmässiga och göra så lite som möjligt för så mycket som möjligt.

Tidsandan är sådan nu. Högern och antiintellektualismen har vunnit. Sug i er frukten av er seger och njut av förruttnelsen. Marknaden ni är hänvisade till är den ni förtjänar. Enjoy.

Mvh Findus

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Du glömmer lägligt nog modernismen och den storskaliga offentliga styrningen i din drapa om vad som urholkat värdet av hantverksskicklighet.

Marknaden anpassar utbud och efterfrågan till varandra. När staten förstör efterfrågesidan är det inte nödvändigtvis marknadens fel att utfallet blir som det blir – att skönhet och kvalitet blir något för de exceptionellt välbeställda.

• Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du glömmer lägligt nog modernismen och den storskaliga offentliga styrningen i din drapa om vad som urholkat värdet av hantverksskicklighet.

Marknaden anpassar utbud och efterfrågan till varandra. När staten förstör efterfrågesidan är det inte nödvändigtvis marknadens fel att utfallet blir som det blir – att skönhet och kvalitet blir något för de exceptionellt välbeställda.
Nä, att "marknaden" skulle ha eller göra fel kan vi väl aldrig tänka oss...

• Gilla
  • Haha
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.