1 749 495 lĂ€st ·
15 773 svar
1749k lÀst
15,8k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 20 278 inlĂ€gg
Du vet att det Ă€r en grej att man fĂ„r ocirkulerade $2-sedlar i vĂ€xel i entrĂ©n pĂ„ strippklubbar, va? đlars_stefan_axelsson skrev:
(Ărligt alltsĂ„ - frĂ„ga mig inte hur jag vet đ)
AngĂ„ende storyn lĂ„ter det inte osannolikt att det Ă€r en variant pĂ„ samma story med samma huvudperson đ
Vill minnas att storyn gĂ€llande tillslaget gick nĂ„t i linje med att det blev nedlagt sĂ„ fort polisen fĂ„tt tag pĂ„ nĂ„gon sakkunnig och blivit utskrattade efter att ha redogjort för den i deras tycke mycket misstĂ€nkta omstĂ€ndigheten att sedlarnas serienummer var i rak följd. đ
Redigerat:
Det har vÀl aldrig varit en formell gruppering, utan medlemmar i olika organisationer företog diverse aktioner under plogbills-beteckningen. Flanarna som höll pÄ med sÄdant finns kvar. Eller Ätminstone deras avkomlingar. De finns nu bland annat i "Svenska freds- och skiljedomsföreningen", "Svenska lÀkare mot kÀrnvapen", "Greenpeace", "Internationella kvinnoförbundet för fred och frihet" samt "Kristna fredsrörelsen".Z ZipLock skrev:
De nÀmnda organisationerna hade den 9/3 en debattartikel i Svenska Dagbladet dÀr de ville att Sverige inte bara skulle förbjuda placering av kÀrnvapen pÄ svensk mark, utan Àven förbjuda vÄr försvarsmakt att delta i planering för och övningar med kÀrnvapen.
NÀr de nu förlorat striden mot NATO-medlemskap försöker de allt vad de förmÄr att sabotera försvarsalliansens förmÄga att upprÀtthÄlla den krigsavhÄllande potentialen.
Man kan notera att de i debattartikeln inte kan föra fram ett enda sakskÀl för sina förslag. Detta trots att de anvÀnder ca 410 spaltmillimeter, eller ungefÀr 850 ord. Det enda som ens liknar ett argument i denna svada Àr att nÄgra andra NATO-lÀnder (Norge, Finland, Spanien och Litauen) har förbud mot kÀrnvapen pÄ sitt territorium. Som om andras misstag skulle vara nÄgot för oss att ta efter.
Alla Àr sÀkert överens om att kÀrnvapen Àr mycket farliga, och att vÀrlden vore bÀttre utan dem. Men sÄ lÀnge det inte gÄr att fÄ Ryssland, Kina, Nordkorea, Indien och Pakistan att göra sig av med dem sÄ Àr det nog bÀst att NATO ocksÄ behÄller dem. Och sÄ lÀnge de finns som en vÀsentlig bestÄndsdel i den militÀra avskrÀckningen, sÄ mÄste det givetvis planeras och övas - inte minst för att sÄ lÄngt möjligt undvika olyckor och strategiska och taktiska misstag om det nÄgon gÄng skulle komma till ett skarpt lÀge. Och givetvis bör man inte ge sin potentiella motstÄndare fördelen av att i förvÀg veta att vissa omrÄden Àr fria frÄn kÀrnvapen.
Jag skulle vilja uppmana alla vettiga mÀnniskor att höra av sig till de ovannÀmnda organisationerna och kraftigt protestera mot deras krav. Man fÄr hoppas att de formulerat dessa krav utifrÄn dumhet och envishet och att de dÀrmed Àr Putins "nyttiga idioter" snarare Àn hans pÄverkansagenter.
Jag var en tid (för nu nÀstan 15 Är sedan) konsult pÄ Ericsson i Göteborg. Medan jag arbetade dÀr "uppgraderade" man frÄn Windows 2000 till Vista. Vilka stollar! De lyckades trÀffa Microsofts sÀmsta varianter, och hoppade över den mellanliggande XP som ÀndÄ var hyfsat OK.S Sona2012 skrev:
Var det nÄgon som var pÄ konferensen i Barcelona nÀr Vista skulle demonstreras?H hhallen skrev:
Har för mig systemarkitekturerna pÄ den firma jag jobbade dÄ sa att skiten hÀngde sig/ kraschade sÄ demo sessionen fick fortsÀtta pÄ XP....
PÄminner mig om Nordeas inloggning till internetbanken. EngÄngskoder som fick skrapas fram pÄ en plastbit i kreditkortsformat.F frasen_36 skrev:
Det fanns Àven en standardkod med begrÀnsad Ätkomst inne i banken.
J
JohanLun
Medlem
· stockholm
· 11 692 inlĂ€gg
JohanLun
Medlem
- stockholm
- 11 692 inlÀgg
Sveriges Radios stereotest:
OK, kanske inte en sak dĂ„, utan ett ljud. Fick det nu i huvudet helt frĂ„n det blĂ„ đ
OK, kanske inte en sak dĂ„, utan ett ljud. Fick det nu i huvudet helt frĂ„n det blĂ„ đ
Den XT vi hade fri tillgĂ„ng till som " elevdator" var för lĂ„ngsam att köra nĂ„got annat Ă€n " centiped" ( och enbart EGA/ Hercules grafik, lĂ€rarnas AT hade VGA för det mer grafiska Leisure Suit Larryđđđ )fubar skrev: