4774
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Minns ni de manuella Dymo-maskinerna?
Med instansade bokstÀver pÄ riktiga klisterlappar?
Det finns ju moderna replikor idag.

Med det sagt sÄ fiskar jag ju efter nÄgon som har en sÄdan och kan tÀnka sig skriva ut en handfull etiketter
Jag har 👍

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
För mig scannar jag bara in ocr med mobilkameran sedan 10Ă„r tillbaka 😃
Nu pratar vi nÄgra tusentals fakturor i mÄnaden :)

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu pratar vi nÄgra tusentals fakturor i
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu pratar vi nÄgra tusentals fakturor i mÄnaden :)
Ah skillnad pĂ„ fakturor och rĂ€kningar. Som jag verkligen inte hoppas att du har tusentals av varje mĂ„nad 😃
mÄnaden

C
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Sedan brukar folk haja till nÀr man kommer med $2 sedel eftersom de inte Àr sÄ vanliga. Jag har haft en helt ny och ocirkulerad en gÄng, men den har tyvÀrr kommit bort.
Du vet att det Ă€r en grej att man fĂ„r ocirkulerade $2-sedlar i vĂ€xel i entrĂ©n pĂ„ strippklubbar, va? 😂
(Ärligt alltsĂ„ - frĂ„ga mig inte hur jag vet 😉)

AngĂ„ende storyn lĂ„ter det inte osannolikt att det Ă€r en variant pĂ„ samma story med samma huvudperson 🙂
Vill minnas att storyn gĂ€llande tillslaget gick nĂ„t i linje med att det blev nedlagt sĂ„ fort polisen fĂ„tt tag pĂ„ nĂ„gon sakkunnig och blivit utskrattade efter att ha redogjort för den i deras tycke mycket misstĂ€nkta omstĂ€ndigheten att sedlarnas serienummer var i rak följd. 🙂

Redigerat:
Z ZipLock skrev:
De flesta freds- och nedrustningsrörelserna i VÀsteuropa finansierades i hemlighet av Sovjetunionen. Gissar att de fick ekonomiska problem efter 1989.

Kanske dags att starta upp igen ... med hemlig finansiering frÄn öst.
Det har vÀl aldrig varit en formell gruppering, utan medlemmar i olika organisationer företog diverse aktioner under plogbills-beteckningen. Flanarna som höll pÄ med sÄdant finns kvar. Eller Ätminstone deras avkomlingar. De finns nu bland annat i "Svenska freds- och skiljedomsföreningen", "Svenska lÀkare mot kÀrnvapen", "Greenpeace", "Internationella kvinnoförbundet för fred och frihet" samt "Kristna fredsrörelsen".

De nÀmnda organisationerna hade den 9/3 en debattartikel i Svenska Dagbladet dÀr de ville att Sverige inte bara skulle förbjuda placering av kÀrnvapen pÄ svensk mark, utan Àven förbjuda vÄr försvarsmakt att delta i planering för och övningar med kÀrnvapen.

NÀr de nu förlorat striden mot NATO-medlemskap försöker de allt vad de förmÄr att sabotera försvarsalliansens förmÄga att upprÀtthÄlla den krigsavhÄllande potentialen.

Man kan notera att de i debattartikeln inte kan föra fram ett enda sakskÀl för sina förslag. Detta trots att de anvÀnder ca 410 spaltmillimeter, eller ungefÀr 850 ord. Det enda som ens liknar ett argument i denna svada Àr att nÄgra andra NATO-lÀnder (Norge, Finland, Spanien och Litauen) har förbud mot kÀrnvapen pÄ sitt territorium. Som om andras misstag skulle vara nÄgot för oss att ta efter.

Alla Àr sÀkert överens om att kÀrnvapen Àr mycket farliga, och att vÀrlden vore bÀttre utan dem. Men sÄ lÀnge det inte gÄr att fÄ Ryssland, Kina, Nordkorea, Indien och Pakistan att göra sig av med dem sÄ Àr det nog bÀst att NATO ocksÄ behÄller dem. Och sÄ lÀnge de finns som en vÀsentlig bestÄndsdel i den militÀra avskrÀckningen, sÄ mÄste det givetvis planeras och övas - inte minst för att sÄ lÄngt möjligt undvika olyckor och strategiska och taktiska misstag om det nÄgon gÄng skulle komma till ett skarpt lÀge. Och givetvis bör man inte ge sin potentiella motstÄndare fördelen av att i förvÀg veta att vissa omrÄden Àr fria frÄn kÀrnvapen.

Jag skulle vilja uppmana alla vettiga mÀnniskor att höra av sig till de ovannÀmnda organisationerna och kraftigt protestera mot deras krav. Man fÄr hoppas att de formulerat dessa krav utifrÄn dumhet och envishet och att de dÀrmed Àr Putins "nyttiga idioter" snarare Àn hans pÄverkansagenter.

• Gilla
engs och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
För att inte glömma Leisure Suit Larry pÄ dos maskin och boota frÄn speldisketten.
LÀrarna var inte helt glada nÀr vi pÄ gymnasiet körde Leisure Suit Larry pÄ deras 286/ AT ( gick El- telerep 2 Är 88/89)

• Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Fury Fury skrev:
Lite kul att ingen vill minnas Windows vista

HĂ€delse!!!
Brinn pÄ bÄl!

Vista, lika traumatiskt som Staffan Westerberg. Inte ens MS vill minnas den...

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
HĂ€delse!!!
Brinn pÄ bÄl!

Vista, lika traumatiskt som Staffan Westerberg. Inte ens MS vill minnas den...
Jag var en tid (för nu nÀstan 15 Är sedan) konsult pÄ Ericsson i Göteborg. Medan jag arbetade dÀr "uppgraderade" man frÄn Windows 2000 till Vista. Vilka stollar! De lyckades trÀffa Microsofts sÀmsta varianter, och hoppade över den mellanliggande XP som ÀndÄ var hyfsat OK.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Jag var en tid (för nu nÀstan 15 Är sedan) konsult pÄ Ericsson i Göteborg. Medan jag arbetade dÀr "uppgraderade" man frÄn Windows 2000 till Vista. Vilka stollar! De lyckades trÀffa Microsofts sÀmsta varianter, och hoppade över den mellanliggande XP som ÀndÄ var hyfsat OK.
Var det nÄgon som var pÄ konferensen i Barcelona nÀr Vista skulle demonstreras?

Har för mig systemarkitekturerna pÄ den firma jag jobbade dÄ sa att skiten hÀngde sig/ kraschade sÄ demo sessionen fick fortsÀtta pÄ XP....

Mikael_L
NÀr Win 98's funktion att sjÀlv installera USB-enhet skulle visas upp pÄ en mÀssa (San Fransisco?) sÄ hÀnde ju detta. Gates sjÀlv stÄr bredvid och bara smÄskrattar, typ.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Som sparare hos Nordea eller rÀttare sagt Posten eller Postbanken (tidigt 70-tal) anvÀnde man ett form av hÄlkort som man hade en bunt av hemma nÀr man skulle ta ut kontanter frÄn sitt konto. Det var förstansat men man fyllde i summan sjÀlv. Inget idiotsÀkert system.
PÄminner mig om Nordeas inloggning till internetbanken. EngÄngskoder som fick skrapas fram pÄ en plastbit i kreditkortsformat.
Det fanns Àven en standardkod med begrÀnsad Ätkomst inne i banken.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
LÀrarna var inte helt glada nÀr vi pÄ gymnasiet körde Leisure Suit Larry pÄ deras 286/ AT ( gick El- telerep 2 Är 88/89)
Jag gick telerep nÄgra Är senare, kÀnns som om det inte var nÄn som gjorde nÄgot skolrelaterat pÄ tvÄ Är.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J
Mikael_L Mikael_L skrev:
NÀr Win 98's funktion att sjÀlv installera USB-enhet skulle visas upp pÄ en mÀssa (San Fransisco?) sÄ hÀnde ju detta. Gates sjÀlv stÄr bredvid och bara smÄskrattar, typ.
[media]
Jobs var lite bÀttre pÄ produktlanseringar kan man sÀga...

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Sveriges Radios stereotest:

OK, kanske inte en sak dĂ„, utan ett ljud. Fick det nu i huvudet helt frĂ„n det blĂ„ 😅

• Gilla
kisumisu och 5 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag gick telerep nÄgra Är senare, kÀnns som om det inte var nÄn som gjorde nÄgot skolrelaterat pÄ tvÄ Är.
Den XT vi hade fri tillgĂ„ng till som " elevdator" var för lĂ„ngsam att köra nĂ„got annat Ă€n " centiped" ( och enbart EGA/ Hercules grafik, lĂ€rarnas AT hade VGA för det mer grafiska Leisure Suit Larry😁😁😁 )

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.